Kia K900 podbija USA

Uwagę mediów z całego świata skupił zapowiadany już od pewnego czasu najnowszy „flagowy” sedan K900 z napędem na koła tylne, który został zaprezentowany 21 listopada br. podczas Salonu Samochodowego Los Angeles 2013.

Samochód mierzy 5077 mm długości i jest standardowo wyposażony m.in. w 19-calowe felgi oraz dalekosiężne, 16-diodowe reflektory LED. Technologia LED dominuje także w zespole tylnych świateł. Wewnątrz uwagę zwraca  trójramienna, skórzana kierownica z manipulatorami audio, tempomatu, systemów infotainment i informatyzacji. Bez dopłaty klient otrzyma tapicerkę ze szlachetnej skóry Nappa, dostępną w tonacji czarnej lub białej i wykończoną kontrastującą lamówką. Dodatkowo, w zależności od wersji, dostępny jest elektrycznie sterowany fotel kierowcy, przy czym oba przednie fotele posiadają wielostopniowe ogrzewanie i przewietrzanie.

Kia K900-2

Kia K900-3

Wysokim poziomem komfortu charakteryzuje się także tylna część kabiny pasażerskiej K900. Do jej wyposażenia standardowego należy m.in. wielostopniowe podgrzewanie skrajnych siedzeń kanapy oraz panel sterowania klimatyzacją i kątem pochylenia oparcia fotela przedniego pasażera. Elektrycznie sterowane są również blendy słoneczne okna tylnego oraz tylnych okien drzwiowych. Wersja V-8 VIP została ponadto wyposażona w 12,3-calowy ekran dotykowy TFT, który zabudowano pośrodku tablicy przyrządów.

Na uwagę zasługuje również obecność na liście wyposażenia systemu audio Lexicon HiFi o mocy 900 watów składającego się z 12-kanałowego wzmacniacza i zestawu 17 głośników, jak również systemu detekcji ruchu przecinającego drogę cofania Rear Cross Traffic Alert.

Kia K900-4

Kia K900-5

Obowiązkowym wyposażeniem ekskluzywnego „okrętu flagowego” powinien być doskonale dobrany układ napędowy – w tym zakresie K900 oferuje pierwszy w sedanie marki Kia ośmiocylindrowy silnik widlasty V8. Pięciolitrowa, 32-zaworowa jednostka Tau DOHC o konstrukcji aluminiowej rozwija moc 420 KM i jest wyposażona w bezpośredni wtrysk paliwa GDI oraz system zmiennych faz rozrządu zarówno po stronie zaworów ssących jak i wydechowych (Dual CVVT). Jednostka współpracuje z ośmiostopniową skrzynią automatyczną, której mapa przełożeń może się zmieniać w zależności od wybranego trybu pracy – Eco, Normal lub Sport. W gamie dostępny jest też silnik Lambda V6 o pojemności 3,8 litra i mocy 311 KM.

Źródło: Kia