W 2022 roku zarejestrowano w Polsce 481 987 samochodów osobowych – podaje raport przygotowany przez PZPM. Które z nich cieszyły się największym powodzeniem? Przedstawiamy zestawienie najpopularniejszych marek samochodów w ubiegłym roku.
Czołówka najpopularniejszych marek samochodowych w Polsce
Polacy chętnie wybierają marki utożsamiane z bezpieczeństwem i komfortem, ale zaraz będące w optymalnej cenie. W 2022 roku na szczyt listy najczęściej wybieranych producentów trafiła Toyota i to z wynikiem, który zdeklasował rywali. W pierwszej piątce najpopularniejszych marek samochodów znalazło się również miejsce dla Škody, Kii, Volkswagena i Hyundaia.
Najpopularniejsze auta w Polsce – TOP 5 modeli
W 2022 roku najczęściej sprzedawanymi autami były następujące modele:
- Toyota Corolla – samochód wyposażony w pakiet intuicyjnych opcji wspomagających kierowcę. Uwagę zwraca już sama smukła forma pojazdu z niską maską i dynamicznym wyglądem dachu.
- Toyota Yaris – miejski samochód doceniany w szczególności za kompaktowy charakter i zwrotność.
- Kia Sportage – niezawodny SUV posiadający przestronne wnętrze. Bez problemu pomieści duże zakupy, wózek dziecięcy, a także walizki całej rodziny, udającej się na wspólne wakacje.
- Dacia Duster – wszechstronny SUV, który doskonale odnajdzie się w roli samochodu rodzinnego, ale nie tylko. Opcja z napędem 4×4 sprawia, że równie dobrze sprawdzi się podczas wycieczki po okolicznych bezdrożach.
- Škoda Octavia – ponadczasowy model wyróżniający się eleganckim designem i komfortowym wnętrzem. W zależności od wybranej wersji bagażnik może pomieścić od 600 do nawet 1555 l.
Moda na elektryki – najpopularniejsze marki samochodów nisko- i zeroemisyjnych
Z raportu PZPM wynika, że w Polsce wciąż króluje benzyna. Samochody z silnikiem spalinowym stanowiły ponad połowę wszystkich zarejestrowanych pojazdów w 2022 roku. Mimo wszystko można zauważyć początki wzrostu świadomości ekologicznej Polaków, a po drogach porusza się coraz więcej nisko- i zeroemisyjnych pojazdów.
Liderem rankingu samochodów hybrydowych także okazała się Toyota. Z danych producenta wynika, że udało mu się sprzedać w Polsce ponad 200 000 hybryd, z czego aż 48 682 w 2022 roku. Najpopularniejszym samochodem w Polsce z takim napędem okazała się Toyota Corolla. Kolejne miejsca przypadły odpowiednio Toyocie RAV4 i C-HR Hybrid.
Ubezpieczenie samochodu – jedź ze spokojną głową
Najpopularniejsze marki samochodów wdrażają obecnie mnóstwo rozwiązań podnoszących bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów. W gruncie rzeczy wszystko sprowadza się jednak do tego, czy pozostali uczestnicy ruchu drogowego będą zachowywać należytą ostrożność i przestrzegać przepisów.
Najlepszym sposobem na ochronę przed tym, na co nie masz wpływu, jest zakup ubezpieczenia samochodu. Dla zapewnienia sobie poczucia bezpieczeństwa warto rozważyć rozszerzenie obowiązkowego OC o dodatkowe opcje ochrony – np. pakiet assistance, autocasco, NNW czy ubezpieczenie szyb lub opon. Chcesz wiedzieć, ile czy nie przepłacasz za ubezpieczenie? Sprawdź raport multiagencji Punkta, gdzie znajdziesz aktualne dane na temat cen: Najtańsze OC ▷ Comiesięczny ranking ubezpieczeń.
Źródła:
Rejestracje pojazdów w grudniu 2022 roku – raport PZPM: https://www.pzpm.org.pl/pl/Rynek-motoryzacyjny/Rejestracje-Pojazdow/Rejestracje-samochody-osobowe-i-dostawcze/Rok-2022/Grudzien-2022r
Toyota sprzedała w Polsce ponad 200 000 hybryd: https://www.toyotanews.eu/pl/aktualnosci/2654-item-toyota-sprzedala-w-polsce-ponad-200-000-hybryd