Bardzo oszczędna limuzyna

0

Nowy standard w tej klasie: limuzyna zużywająca mniej niż 5l ropy na 100 km. Teraz nawet biznesmeni mogą podróżować oszczędnie.

Nowa Klasa E 300 BlueTEC HYBRID. W środku drzemie 4-cylindrowy turbodiesel o mocy 204KM połączony z motorem elektrycznym o mocy 27KM. W efekcie średnie zużycie oleju to zaledwie 4.2l/100km. Druga nowość od Mercedesa to model E 400 HYBRID z benzynową V-szóstką o mocy 306 koni i dodatkową pomocą zapewnianą przez 27-konny silnik elektryczny.

Debiut w styczniu

Oba modele powstały w oparciu o modułową koncepcję hybrydową, która nie wymaga modernizacji nadwozia i nie wpływa negatywnie na przestrzeń czy poziom komfortu i bezpieczeństwa. Auta wyposażono także w system start/stop, układ odzyskiwania energii oraz funkcję „żeglowania”. Nowe modele zadebiutują podczas salonu samochodowego w Detroit (14-22 stycznia 2012 r.) i trafią do sprzedaży w ciągu najbliższego roku. Klasa E 300 BlueTEC HYBRID początkowo będzie sprzedawana w Europie, natomiast Klasa E 400 HYBRID najpierw pojawi się na rynku amerykańskim, a później w Japonii i Chinach.

Elastyczna technologia

Z tymi dwoma modelami Mercedes kontynuuje hybrydową ofensywę. Technologia modułowa otwiera szybką drogę do wyposażenia także innych modeli w technologię hybrydową. Jej elastyczność pozwala także na wykorzystanie jej elementów w różnych modelach, przeznaczonych zarówno do ruchu lewo-, jak i prawostronnego, a dodatkowe koszty związane z zastosowaniem hybrydowego układu napędowego są ograniczone. Z technologii tej korzysta już zresztą Mercedes-Benz S 400 HYBRID, który od 2009 roku zdążył zdobyć tytuł rynkowego lidera. Modele hybrydowe E klasy zapewniają znaczną redukcję zużycia paliwa a jednocześnie bardzo dobre wrażenia z jazdy. Przedstawiciele niemieckiej marki zapewniają, że reprezentują motoryzację hybrydową na najwyższym poziomie.