Jakie auta wybierają Polacy?

Zmieniają się preferencje Polaków dotyczące wyboru samochodu używanego! Już wiemy jakie auto chce kupić statystyczny Polak. Poszukuje:  Forda, Audi, BMW, Opla, Mazdę lub Volkswagena, najchętniej w wieku 4-8 lat, o przebiegu 101-150 tys. km Mniej chętnie wybiera  tak popularnie w zeszłym  roku kombi oraz pojazdy z silnikiem diesla. Zaskoczeni?

Kombi – niekoniecznie z rynku wtórnego i na benzynę?

Zdecydowanie zmieniają się preferencje dotyczące zakupu samochodu używanego. Na pierwszym miejscu nie znajduje się tak popularne dotychczas kombi a pojazdy z nadwoziem typu hatchback! W I półroczu 2013 prawie co trzeci sprawdzany przez Motoraportera to kombi. W 2014 roku to jedynie 22% ogółu sprawdzanych aut!

motoraporter infografika-06

W lekkim odwrocie znajdują się tak  popularnie dotychczas diesle. W I półroczu 2013 roku ten typ silnika wybierała ponad połowa klientów zlecających sprawdzenie samochodu używanego ekspertom Motoraportera. W I półroczu br. jest to  49% czyli tendencja spadkowa wynosi 6%.

Najpopularniejsze marki na rynku samochodów używanych – zmiana lidera.

Najpopularniejszymi  markami samochodów używanych w I półroczu  2014 roku są:  Ford (10%),  ex aequo Audi (8%)
i  BMW (8%) oraz Opel, Mazda i Volkswagen (po 6%). Na podium nie znalazł się Opel (11%  w I półroczu 2013 roku vs. 6% w 2014)  oraz  Honda (6% vs 4%).

motoraporter infografika-05

Prawie co dziesiąty sprawdzany przez nas samochód to BMW – zarówno w 2013 jak i 2014 roku. Od początku publikowania naszych raportów marka ta znajduje się w pierwszej trójce najpopularniejszych wśród klientów Motoraportera. Drugi rok z rzędu najchętniej zlecane do sprawdzenia to pojazdy serii 3 – ponad 1/3 wszystkich oględzin naszych ekspertów. I to zarówno w roku 2013 jak i 2014.

Najczęściej wybieranymi samochodami używanymi są pojazdy 4-8 letnie. Jest to ponad połowa wykonywanych przez ekspertów Motoraportera oględzin  w I półroczu br. O połowę spadła ilość sprawdzanych samochodów mających mniej niż 3 lata. W I półroczu 2013 takie pojazdy stanowiły prawie 1/3 realizowanych zleceń. W tym roku jest to 15%.

Źródło: Motoreporter

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here