Zmieniają się preferencje Polaków dotyczące wyboru samochodu używanego! Już wiemy jakie auto chce kupić statystyczny Polak. Poszukuje: Forda, Audi, BMW, Opla, Mazdę lub Volkswagena, najchętniej w wieku 4-8 lat, o przebiegu 101-150 tys. km Mniej chętnie wybiera tak popularnie w zeszłym roku kombi oraz pojazdy z silnikiem diesla. Zaskoczeni?
Kombi – niekoniecznie z rynku wtórnego i na benzynę?
Zdecydowanie zmieniają się preferencje dotyczące zakupu samochodu używanego. Na pierwszym miejscu nie znajduje się tak popularne dotychczas kombi a pojazdy z nadwoziem typu hatchback! W I półroczu 2013 prawie co trzeci sprawdzany przez Motoraportera to kombi. W 2014 roku to jedynie 22% ogółu sprawdzanych aut!
W lekkim odwrocie znajdują się tak popularnie dotychczas diesle. W I półroczu 2013 roku ten typ silnika wybierała ponad połowa klientów zlecających sprawdzenie samochodu używanego ekspertom Motoraportera. W I półroczu br. jest to 49% czyli tendencja spadkowa wynosi 6%.
Najpopularniejsze marki na rynku samochodów używanych – zmiana lidera.
Najpopularniejszymi markami samochodów używanych w I półroczu 2014 roku są: Ford (10%), ex aequo Audi (8%)
i BMW (8%) oraz Opel, Mazda i Volkswagen (po 6%). Na podium nie znalazł się Opel (11% w I półroczu 2013 roku vs. 6% w 2014) oraz Honda (6% vs 4%).
Prawie co dziesiąty sprawdzany przez nas samochód to BMW – zarówno w 2013 jak i 2014 roku. Od początku publikowania naszych raportów marka ta znajduje się w pierwszej trójce najpopularniejszych wśród klientów Motoraportera. Drugi rok z rzędu najchętniej zlecane do sprawdzenia to pojazdy serii 3 – ponad 1/3 wszystkich oględzin naszych ekspertów. I to zarówno w roku 2013 jak i 2014.
Najczęściej wybieranymi samochodami używanymi są pojazdy 4-8 letnie. Jest to ponad połowa wykonywanych przez ekspertów Motoraportera oględzin w I półroczu br. O połowę spadła ilość sprawdzanych samochodów mających mniej niż 3 lata. W I półroczu 2013 takie pojazdy stanowiły prawie 1/3 realizowanych zleceń. W tym roku jest to 15%.
Źródło: Motoreporter