Auris Touring Sports – powrót kompaktowego kombi Toyoty

Auris Touring Sports - powru00f3t kompaktowego kombi ToyotyJuż teraz można składać zamówienia na nową Toyotę Auris Touring Sports, czyli odmianę kombi kompaktowego modelu, którego druga generacja z sukcesem zadebiutowała w Europie na początku 2013. Nowy model będzie dostępny w polskich salonach od lipca 2013 r.

Auris Touring Sports jest jedynym w Europie kompaktowym kombi, oferującym klientom możliwość wyboru pełnego napędu hybrydowego. Toyota powiększyła tym samym liczbę modeli z technologią hybrydową, dostępnych na europejskim rynku.

Wszechstronne wnętrze Aurisa Touring Sports wyróżnia się wyjątkowo dużymi rozmiarami i możliwościami przewozowymi, oraz najwyższym poziomem funkcjonalności. W wersji hybrydowej akumulatory zostały umieszczone pod tylną kanapą, pozwalając na wykorzystanie pełnej przestrzeni ładunkowej, o identycznych rozmiarach jak w wersjach z tradycyjnymi silnikami benzynowymi i Diesla.

auris-touring-sports-2

Nadwozie i przestronność wnętrza

Auris Touring Sports jest o 285 mm dłuższy od wersji hatchback, przy tym samym rozstawie osi 2600 mm i średnicy zawracania 10,4 metra. Większa długość całkowita samochodu pozwoliła wyraźnie powiększyć bagażnik. Jego standardowa pojemność wynosi 530 litrów. Po złożeniu tylnych siedzeń rośnie aż do 1658 litrów, przy długości przedziału bagażowego aż 2047 mm i maksymalnej szerokości 1452 mm. Jest to najlepszy wynik w segmencie. Krawędź załadunku bagażnika jest dodatkowo umieszczona aż o 10 cm niżej niż w Aurise hatchback.

Wartość ta daje Aurisowi Touring Sports pierwszeństwo w segmencie kompaktowych kombi pod względem możliwości przewozowych. Oprócz olbrzymich rozmiarów bagażnika, o jego funkcjonalności deycyduje podwójna podłoga, podwójna roleta, system Easy Flat, pozwalający jednym ruchem położyć oparcie tylnych foteli, siatka na bagaże, haczyki na torby, czy gniazdo 12V. Auris Touring Sports jest także wyposażony w zintegrowane, aluminiowe relingi dachowe i opcjonalny dach panoramiczny o długości 1553 mm i szerokości 960 mm, który jest jednym z największych oferowanych w klasie.

auris-touring-sports-3

Osiągi

Nadwozie ma zwiększoną sztywność i niżej położony środek ciężkości. Obniżona została także pozycja za kierownicą, a sam układ kierowniczy ma bardziej dynamiczną charakterystykę. Za komfort wszystkich pasażerów odpowiada przeprojektowane, wielowahaczowe zawieszenie tylne, oraz  większe wyciszenie kabiny. Dzięki aerodynamicznej karoserii udało się również uzyskać współczynnik oporu powietrza na poziomie zaledwie Cd 0,28. Ten wynik znacznie przyczynia się do jeszcze większego obniżenia zużycia paliwa.

Auris Touring Sports jest dostępny z tymi samymi silnikami co odmiana hatchback: benzynowymi 1.33 Dual VVT-i o mocy 99 KM, 1.6 Valvematic o mocy 132 KM, oraz Dieslami 1.4 D-4D o mocy 90 KM i 2.0 D-4D o mocy 124 KM. Oferowany jest także pełny napęd hybrydowy Toyota Hybrid Synergy Drive, o mocy 136 KM, przyspieszeniu od 0 do 100 km/h w czasie 10.9 sekundy, oraz prędkości maksymalnej 180 km/h. W wersji hybrydowej samochód ma najniższą w klasie emisję CO2 na poziomie zaledwie 85 g/km, oraz emisję NOx i cząstek stałych wyraźnie niższą niż samochody z silnikami Diesla o porównywalnych osiągach. Nowością w Aurisie Touring Sports w wersji hybrydowej jest możliwość holowania przyczepy o masie do 345 kg. Jest to pierwszy samochód hybrydowy Toyoty, który dysponuje taką funkcjonalnością.

auris-touring-sports-4

auris-touring-sports-5

Źródło: Materiały prasowe