Już niedługo Volkswagen wprowadzi do sprzedaży kolejną, po Cross i GTI, odmianę miejskiego Polo.
Już sama nazwa BlueGT świadczy o tym, że pojazd ten ma łączyć w sobie sportowe emocje i oszczędną jazdę. Nowe Polo pojawi się na rynku już w lipcu.
Co go wyróżnia
W Polo BlueGT ciekawe są między innymi nowe, 17-calowe obręcze ze stopu metali lekkich, spojler na krawędzi dachu, zmodyfikowane zderzaki (z tyłu z dyfuzorem), rozszerzone progi oraz obniżone o 15 mm nadwozie. Na pokładzie BlueGT znajdziemy ponadto sportowe przednie fotele, tempomat oraz rozszerzone funkcje wyświetlacza wielofunkcyjnego (informacja ACT oraz wartości ciśnienia w oponach).
Wyłącza cylindry
Najbardziej interesującym rozwiązaniem zastosowanym w Polo BlueGT jest funkcja odłączania cylindrów ACT, wprowadzona do nowego, 1,4-litrowego TSI. Dzięki chwilowemu wyłączeniu drugiego i trzeciego cylindra przy niskich i średnich obciążeniach zużycie paliwa obniża się o ok. 0,4 l/100 km. Przy stałej jeździe z prędkością 50 km/h na trzecim lub czwartym biegu oszczędność paliwa wynosi nawet litr na 100 kilometrów. Silnik rozwija moc 140 KM, a przy tym ma zużywać średnio tylko 4,7 l/100 km. Polo BlueGT z opcjonalną, 7-biegową przekładnią DSG ma być jeszcze bardziej oszczędny – zużywać ma tylko 4,5 l benzyny na każde 100 km. Prędkość maksymalna oscylować ma w granicach 210 km/h, zaś sprint do 'setki’ trwać ma tylko 7,9 sekundy.