Audi A1 e-tron – elektryczny mieszczuch

Audi A1 e-tron, czyli auto elektryczne stworzono z myślą o miejskich aglomeracjach. Range Extender dodatkowo zwiększa jego zasięg.

Potencjał pojazdu Audi testuje w ramach zakrojonego na szeroką skalę projektu rządu niemieckiego „Schaufenster Elektromobilität“ („Witryna elektromobilność”). Kompaktowe, dynamiczne, ekonomiczne i co najważniejsze, nieemitujące dwutlenku węgla do atmosfery podczas krótkich przejazdów. Dzięki tym cechom, Audi A1 e-tron idealnie się nadaje do inteligentnego użytkowania w warunkach miejskich.

Audi-e-tron-2

Testowanie modelu, przeprowadzane w warunkach eksploatacji flotowej, Audi zakończyło z pozytywnym skutkiem jeszcze w roku 2012. Badane egzemplarze pokonały łącznie odległość 50 tys. km. Uczestnicy testów wykorzystywali możliwości jakie daje zasięg Audi A1 e-tron, oszczędzając na kosztach zależnie od indywidualnego stylu jazdy, od czterech do siedmiu euro na 100 km.
Od zera do 100 km/h samochód przyspiesza w 9,8 sekundy, a jego prędkość maksymalną ograniczono do 130 km/h. Akumulator litowo-jonowy zbudowany w kształcie litery T, zapewnia w trybie jazdy elektrycznej zasięg 50 km. Gdy wybieramy się w dłuższą podróż, umieszczony z tyłu pojazdu, kompaktowy i lekki jednowirnikowy silnik Wankla, zwiększa zasięg auta do 250 km.

Audi-e-tron-3

W ramach projektu Audi testuje osiemdziesiąt egzemplarzy A1 e-tron w jego dwóch wersjach. Ta inicjatywa rządu niemieckiego obejmuje liczne projekty w Bawarii, Saksonii, Badenii-Wirtembergii, Berlinie i Brandenburgii oraz w Dolnej Saksonii. Przewiduje się, że osoby testujące pojazdy w ramach sześciu projektów cząstkowych w których bierze udział Audi, pokonają ok. miliona kilometrów. Późnym latem, w Garmisch-Partenkirchen, wystartuje przedsięwzięcie „sun2car@GAP” Jego celem jest zbadanie jak Audi A1 e-tron współpracuje z domowymi źródłami dostarczania energii. Domy dwudziestu uczestników projektu wyposażono w instalacje fotowoltaiczne. Urządzenie do ładowania wallbox, umieszczone w ścianie garażu, dostosowuje proces ładowania do pracy innych urządzeń technicznych w gospodarstwie domowym – zależnie od ilości światła słonecznego, godziny i priorytetów użytkowników. Co na to wszystko koncerny paliwowe?

Audi-e-tron-4

Audi-e-tron-5

Audi-e-tron-6

Źródło: Audi, mototarget.pl