Z rodziną za kółkiem

Peugeot 3008 łączy w sobie inspiracje samochodami typu kombi, van i SUV. Czy tendencja do łączenia cech samochodów wielu klas z powodzeniem sprawdza się na drogach? Peugeot 3008 udowadnia, że tak.

peugeot-3008 1

Setki kilometrów pokonywanych z dziećmi, z dużą ilością bagażu czy zwierzętami. Takim wymaganiom muszą sprostać rodzinne samochody, zwłaszcza w okresie wakacyjnym. W Peugeocie 3008 zastosowano kilka elementów, które sprawiają, że podróż będzie możliwie przyjemna. To m.in. szklany dach o powierzchni 1.60 m2 i panoramiczna przednia szyba, która umożliwia podziwianie mijanych po drodze pejzaży. Kolejnym elementem jest trzypoziomowy bagażnik. Umożliwia to ustawienie ruchomej podłogi w trzech różnych konfiguracjach, a dzięki składanym oparciom tylnych siedzeń możemy regulować ładowność pojazdu, która oscyluje między 512 l a 1.604 l.

3008-ka wykorzystuje technologię HYbrid4. – Technologia ta, będąca prawdziwym przełomem, jeśli chodzi o zużycie paliwa i emisję CO2 (rzędu -35 %), pozwala czterem kołom również na używanie silnika termicznego HDi FAP napędzającego oś przednią i tylnego napędu za pomocą silnika elektrycznego – mówi Adam Ciesielczyk, dyrektor zarządzający Peugeot Ciesielczyk. Ten ostatni pozwala również na jazdę jedynie na napędzie elektrycznym, czyli bez emisji szkodliwych spalin.

Będziesz bezpieczna

peugeot-3008 2

Poczucie bezpieczeństwa w dużym Peugeocie zapewniają systemy informujące kierowcę o podstawowych parametrach i stanie pojazdu. Układ Dynamic Rolling Control wzmaga stabilność auta na zakrętach i redukuje wahania. System hamowania zapobiega utracie kontroli nad pojazdem w momencie nagłego użycia hamulca. Ponadto auto wyposażone jest w 6 poduszek powietrznych, oraz pasy bezpieczeństwa wspomagane ogranicznikiem napięcia. Istotny dla bezpieczeństwa jazdy jest także Grip Control, na który składa się system antypoślizgowy i odpowiednie opony. Kierowca może wybierać spośród różnych trybów jazdy.

Podróżowanie uprzyjemniać będzie też rozwinięte zaplecze multimedialne auta. Prowadząc, możemy słuchać muzyki, rozmawiać przez telefon i zdobywać informacje na temat trasy, którą podążamy. Komfort zapewniają ponadto elektryczny hamulec postojowy, system wspomagający ruszanie na wzniesieniu, Distance Alert, pomagający utrzymać bezpieczny odstęp pomiędzy pojazdami, a także dźwiękowo-wizualny układ wspomagania parkowania przodem i tyłem.

No dobrze, a ile to wszystko kosztuje? Peugeot 3008 w wersji Access z silnikiem benzynowym 1.6 VTI (120 KM) kosztuje 72.500 zł. W standardzie znajdziemy m.in. ABS, ESP, ASR (system kontroli trakcji), REF (elektroniczny rozdzielacz siły hamowania oś przednia/tylnia), 6 poduszek powietrznych, elektryczne lusterka, klimatyzację, komputer pokładowy oraz radio CD i MP3.

peugeot-3008 3