Więcej mocy

0

Pod maską ma ukryte 360 KM i pędzi z prędkością nawet 280km/h zużywając przy tym niecałe 9 litrów paliwa na 100km. Audi prezentuje nowe TT RS plus.

Audi TT RS plus, które pojawi się na rynku już wiosną ma być jeszcze silniejsze i jeszcze bardziej dynamiczne. Silnik zastosowany w nowym TT to jednostka wysokowydajna. Za przenoszenie mocy odpowiedzialna jest sześciobiegowa manualna skrzynia biegów lub błyskawicznie zmieniająca przełożenia siedmiobiegowa przekładnia S tronic. Dwusprzęgłowa skrzynia biegów wyposażona jest w funkcję Launch Control, optymalizącą przyspieszenie ze startu zatrzymanego. Stały napęd na cztery koła quattro, działający w oparciu o sprzęgło wielopłytkowe, pewnie przenosi moc silnika na jezdnię.

Nawet na kryzys

Audi TT RS plus łączy dynamikę oraz wydajność. Coupé wyposażone w przekładnię S tronic rozpędza się od zera do 100 km/h w 4,1 sekundy (z manualną skrzynią biegów 4,3 sek.). Z tym samym zadaniem Roadster radzi sobie w 4,2 sekundy (z przekładnią manualną 4,4 sek.). We wszystkich wariantach prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 280 km/h. Model Coupé ze skrzynią S tronic spala średnio 8,5 litra paliwa na 100 km, Roadster 8,6 litra.

Świetne wyniki zużycia paliwa osiągnięto nie tylko dzięki licznym rozwiązaniom na rzecz efektywności, ale przede wszystkim dzięki lekkim nadwoziom – Audi Space Frame (ASF). W przedniej części nadwozia wykorzystano aluminium, w tylnej – stalową blachę. Coupé wyposażone w przekładnię manualną oraz napęd quattro, waży tylko 1.450 kg.

Zawsze zahamujesz

Wysokowydajny układ hamulcowy może w każdej chwili stawić czoła mocy silnika. Na przedniej osi zamontowano czterotłokowe zaciski wraz z perforowanymi tarczami hamulcowymi. Audi TT RS plus porusza się na 19-calowych, pięcioramiennych obręczach polakierowanych na czarno z czerwonymi krawędziami dodającymi charakteru. Opcjonalnie dostępny jest system regulacji amortyzatorów Audi magnetic ride. Duży, montowany na stałe spojler zwiększa docisk osi tylnej.

Sportowy szyk

Osłona chłodnicy „singleframe” to kolejny element wyróżniający Audi TT RS Plus. Siatka w kształcie rombów jest w kolorze połyskującego antracytu, a rama – matowego aluminium. Obudowy lusterek zewnętrznych wykonane są z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP). Podwójny, sportowy układ wydechowy z klapą modulującą brzmienie silnika, zwieńczony jest owalnymi czarnymi końcówkami rur wydechowych. Pakiet stylistyczny Carbon nadaje komorze silnika bardziej wyrafinowany wygląd, dźwignia manualnej lub automatycznej skrzyni biegów została ozdobiona dekoracyjnym pierścieniem w kolorze aluminium oraz emblematem TT RS plus.