Towarzyski debiut Lancii Thema

Festiwal Filmowy w Wenecji trwa. Nie ma wątpliwości, że to jedna z najważniejszych imprez filmowych w Europie. Nikt się więc nie dziwi, że ‘towarzyski’ debiut zaliczyła tu Lancia Thema.

Lancia lubi pokazywać się na wielkich imprezach wśród znanych osobistości. Już po raz siódmy jest głównym sponsorem festiwalu, od lat wspiera także inne ważne festiwale filmowe i zwykle udostępnia flotę samochodów do wożenia zaproszonych gości.

Kim jest Thema? To w istocie przerobiony i tańszy Chrysler 300C. Jak wiadomo, Fiat wyruszył niedawno na podbój Ameryki a Włosi od pewnego czasu stopniowo przejmują władzę nad Chryslerem. W 300C zmieniono przednie reflektory, grill i… w zasadzie to wszystko. Tak oto powstała Lancia Thema, która w założeniu ma łączyć to, co najlepsze z obu jakże odmiennych kultur – typowo amerykańskie gabaryty, charakter i osiągi, z elegancją i poczuciem komfortu samochodów marki Lancia.

Sprzedaż samochodu w europejskich salonach rozpocznie się od października bieżącego roku. Dostępna będzie w trzech poziomach wyposażenia – Gold, Platinum oraz Executive. Do wyboru będą trzy jednostki napędowe: benzynowy V6 o pojemności 3,6 litra i mocy 286 KM w parze z 8-stopniową przekładnią automatyczną oraz sześciocylindrowe silniki Diesla o mocy 190 oraz 239 KM i pojemności 3,0 litrów – współpracującymi z automatyczną przekładnią pięciostopniową. Thema oficjalnie zadebiutuje we Frankfurcie.