Toyota w Polsce zakończyła 2012 rok na trzecim miejscu w rankingu rejestracji nowych samochodów. Jest to awans o dwie pozycje względem zeszłego roku.
Toyota sprzedała w Polsce niemal o 1 000 więcej samochodów osobowych niż przed rokiem, odnotowując wzrost rejestracji o 5.2%, wyraźnie zwiększając także udział w rynku. W 2012 roku wyniósł on 7.3% (wobec 6.8% w 2011 r.).
Wśród najważniejszych modeli Toyoty, podobnie jak w latach ubiegłych, znalazły się najczęściej wybierane przez Polaków Yaris, Avensis, Auris, Corolla, RAV4 i Verso.
Z wynikiem 7408 zarejestrowanych sztuk, Toyota Yaris była w 2012 roku najczęściej wybieranym samochodem segmentu B z nadwoziem hatchback. Druga w zestawieniu Skoda Fabia znalazła o 1800 nabywców mniej. Yaris odnotował 13-procentowy wzrost rejestracji w Polsce względem zeszłego roku.
Znakomitym przyjęciem cieszył się także Avensis po faceliftingu, który z wynikiem 4143 zarejestrowanych sztuk został królem segmentu D w Polsce w 2012 roku. Wzrost rejestracji Avensisa względem 2011 roku wyniósł 13%. Avensis, poza przewodnictwem w całym segmencie D, jest także zdecydowanie najczęściej wybieranym samochodem przez nabywców indywidualnych (1462 sztuki w 2012 r. względem 700 sztuk drugiego w zestawieniu VW Passata).
Liderem swojego segmentu był w 2012 także Hilux. Z wynikiem 551 zarejestrowanych egzemplarzy wyprzedził Nissana Navarę (494), VW Amaroka (446), oraz Mitsubishi L200 (440).
2012 rok upłynął także pod znakiem szybko rosnącego zainteresowania samochodami hybrydowymi Toyoty. W czerwcu zadebiutował Yaris Hybrid, który szybko stał się hitem na polskim rynku. W miesiąc wyprzedane zostały wszystkie egzemplarze dostępne w 2012 r. Pomimo to zamówienia na hybrydową wersję Yarisa spływały do końca roku.
Łącznie w 2012 roku hybrydowe Toyoty znalazły 481 nabywców, co daje 128-procentowy wzrost względem zeszłego roku.
Źródło: Toyota