Wprowadzając Nową Octavię, Škoda nie zapomina także o Roomsterze i Fabii. Te dwa modele otrzymały właśnie nowe logo marki oraz kilka dodatkowych modyfikacji.
Wraz z wprowadzaniem innowacyjnego języka stylistycznego, Škoda sukcesywnie wyposaża swoje samochody w nowe logo. Po Citigo, Rapidzie i Nowej Octavii przyszedł czas, by odświeżony znak firmowy trafił także do modeli Fabia i Roomster. Przy okazji, delikatnym zmianom poddano również ich wnętrza. Zdobią je teraz nowe kierownice dostępne w wersji 4- lub 3-ramiennej oraz eleganckie i poręczne gałki zmiany biegów. Odświeżony emblemat Škoda pojawia się w kilku miejscach, zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz pojazdów: na masce, na obręczach kół, z tyłu samochodu, na kierownicy, na silniku oraz na kluczyku. Logo nie zawiera już w sobie nazwy marki. Została ona teraz przeniesiona na pokrywę bagażnika, gdzie w formie eleganckiego, srebrnego napisu, zdobi tył auta.Przy okazji powyższych zmian zmodyfikowano także wzory oznaczeń wersji silnikowych oraz serii specjalnych np. GreenLine lub RS.
W porównaniu z poprzednim logo, nowe prezentuje się bardziej nowocześnie. Chromowany, doskonale wyprofilowany znak wyróżnia się na czarnym tle, co sprawia wrażenie świeżości i precyzji. Wzornictwo emblematu, oparte na nowym języku stylistycznym Škody, podkreśla także styl wszystkich modeli marki. W efekcie prowadzonej ofensywy modelowej, producent zamierza zwiększyć swoją światową sprzedaż do 2018 roku do 1,5 mln samochodów rocznie. Nowy design marki, podkreślający nowoczesny i ponadczasowy wygląd modeli, stanowi bardzo ważny krok w przyjętej przez Škodę strategii.
Źródło: Skoda