Audi RS 7 Sportback, debiutujące na targach motoryzacyjnych North American International Auto Show 2013 w Detroit, jest symbolem dynamiki w najdoskonalszej postaci.
Duże pięciodrzwiowe coupé kryje w sobie silnik 4.0 TFSI generujący moc 412 kW (560 KM). Od zera do 100 km/h przyspiesza w 3,9 sekundy, a na życzenie klient może zrezygnować z fabrycznego ograniczenia prędkości maksymalnej, która w tym wypadku wynosi nawet 305 km/h. Mimo tak doskonałych osiągów, Audi RS 7 Sportback zużywa średnio jedynie 9,8 l paliwa na 100 km.
Według testów zużycia paliwa NEDC, nowy topowy model serii spala średnio jedynie 9,8 l paliwa na 100 km. Ten doskonały wynik jest efektem m. in. seryjnego montowania systemu Start-Stop i innowacyjnego zarządzania temperaturą silnika.
By zapewnić Audi RS 7 Sportback odpowiednią trakcję i bezpieczeństwo jazdy, samochód seryjnie wyposażono w stały napęd na cztery koła quattro.
Audi RS 7 Sportback jest seryjnie zaopatrzone w polerowane na wysoki połysk 20-calowe, siedmioramienne kute felgi o lekkiej konstrukcji. Na życzenie, producent wyposaża to wysokiej mocy pięciodrzwiowe coupé w 21-calowe koła odlewane, dostępne w trzech liniach stylistycznych.
Charakter Audi RS 7 Sportback jest rozpoznawalny już na pierwszy rzut oka. Świadczy o nim szereg detali, którym stylistyka modelu zawdzięcza sportowy pazur. Są to m.in. zderzak o wyrazistym konturze, polerowane na wysoki połysk przednie wloty powietrza o strukturze plastra miodu i dodatkowe elementy karoserii, wykonane z matowego aluminium. Z tyłu pojazdu, zwieńczonego elektrycznie wysuwanym spoilerem, uwagę przykuwa dyfuzor i dwie duże, eliptyczne końcówki rur wydechowych.
Paleta kolorystyczna nowego Audi RS 7 Sportback składa się z dziesięciu kolorów, w tym również z nowego koloru szary Nordo i ekskluzywnego szary Daytona z efektem matowym.
Elegancką dynamiką cechuje się także kokpit Audi RS 7 Sportback. Okrągłe zegary mają czarne tła, białe podziałki i czerwone wskazówki. Trójwymiarowy emblemat RS 7 na obrotomierzu, to kolejny unikatowy dla tego modelu akcent. Ozdobiono nim również kluczyk, kierownicę o trzech ramionach ze spłaszczonym u dołu wieńcem, podświetlane listwy progowe oraz wyświetlacze systemu MMI i systemu informacji kierowcy (FIS). System informacji kierowcy FIS, za pomocą sygnału świetlnego informuje o osiągnięciu granicznej wartości obrotów wymagającej przełączenia biegu. Dopełnienie jego charakterystycznego menu stanowią wskaźniki ciśnienia ładowania i temperatury oleju oraz „laptimer” do pomiaru średniej prędkości przejazdu.
Oprócz wymienionych już elementów bogatego wyposażenia seryjnego nowego Audi RS 7 Sportback, w samochodzie standardowo montowane są reflektory ksenonowe Xenon plus, system kontroli ciśnienia powietrza w oponach, system parkowania plus, trzystrefowa automatyczna klimatyzacja, konwencjonalny tempomat ograniczający prędkość i system nagłaśniający Audi sound system. Wyrafinowane, dostępne opcjonalnie elementy to wyświetlacz head-up display, pakiet Comfort, pakiet Dynamic i pakiet Dynamic plus.
Systemy wsparcia kierowcy w Audi RS 7 Sportback gwarantują zupełnie nową jakość podróżowania. Jednym z takich systemów jest tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control, z funkcją Stop&Go oraz układem ochrony bezpieczeństwa pasażerów siedzących z przodu – Audi pre sense front. Utrzymuje on potężnej mocy coupé w bezpiecznej odległości od pojazdu jadącego przed nim, a w wielu przypadkach jest w stanie zapobiec wypadkom lub przynajmniej złagodzić ich skutki.
By pomóc w utrzymaniu Audi RS 7 Sportback w obrębie obranego pasa ruchu, kierowcę wspiera aktywny asystent toru jazdy Audi active lane assist. Z kolei asystent parkowania, podczas manewru wjeżdżania pojazdem w lukę parkingową, przejmuje kontrolę nad pracą kierownicy. Asystent jazdy nocą, dzięki informacji o znajdujących się w polu samochodu pieszych, ułatwia jazdę po zmroku. Całości dopełniają asystent zmiany pasa ruchu Audi side assist i tempomat ograniczający prędkość.
Źródło: Audi, informacja Mototarget.pl