Polacy o autach hybrydowych

h1

Jaka jest świadomość Polaków związana z samochodami o napędzie hybrydowym? Czy wiesz, które marki mają w swojej ofercie auta o tym napędzie? Sprawdź!

Samochody hybrydowe są energooszczędne dzięki odzyskowi energii. Zużywają mniej paliwa oraz wytwarzają mniej spalin i o mniejszej toksyczności niż samochody z klasycznym układem napędowym. Ich minusem wciąż jednak pozostaje cena – są znacznie droższe od tradycyjnych modeli. Co na ich temat wiedzą Polacy?

Połowa nie słyszała

TNS OBOP przeprowadził w połowie stycznia badanie, z którego wynika, że niemal co trzeci Polak (29%) wie, że auta o napędzie hybrydowym są dostępne na polskim rynku. Niewiele mniej, bo 26% rodaków twierdzi, że samochodów hybrydowych nie ma w ofercie producentów, zaś 45% nie słyszało do tej pory o takiej możliwości. Jak twierdzi TNS OBOP, większą wiedzę na temat obecności aut hybrydowych w Polsce mają osoby lepiej wykształcone, mieszkańcy dużych miast o wyższym statusie społeczno – ekonomicznym oraz ludzie młodsi, częściej mężczyźni, zwykle bardziej zainteresowani motoryzacją.

Troska o środowisko czy klienta?

Obecnie w Polsce do wyboru jest kilkanaście modeli samochodów hybrydowych różnych marek. Zdecydowanie najwięcej badanych, bo aż 39%, przypisuje posiadanie w sprzedaży aut o napędzie hybrydowym Toyocie, która zresztą jest producentem pierwszej seryjnej hybrydy, Toyoty Prius. Kolejne miejsca w tym zestawieniu zajęli Lexus (20%) oraz Honda (11%). Polacy wiedzą także, że auta hybrydowe w swojej ofercie mają Volkswagen, BMW , Volvo, Mercedes, Hyundai, Opel, oraz Nissan i Audi. – Producent posiadający w ofercie samochód o napędzie hybrydowym komunikuje, że jego marka jest technologicznie zaawansowana i nowoczesna, a dodatkowo troszczy się o środowisko, a więc i o klienta – komentuje wyniki badania dr Magdalena Sawińska, Lider Sektora Badań Rynku Motoryzacyjnego TNS OBOP.