Na wieczorze medialnym Grupy Volkswagena James Muir, prezes SEAT SA po raz pierwszy zaprezentował całkowicie nowego Leona deklarując: „Nowy Leon nie wymaga kompromisu od Klienta”.
Zaprezentowane zostało również nowe logo marki SEAT, co zbiegło się w czasie z wprowadzeniem nowego Leona. Logo ma odzwierciedlać zaangażowanie w czyste, precyzyjne projektowanie połączone z technologiczną perfekcją.
Konkurencja wśród hatchbacków na europejskim rynku jest bardzo trudna. Nowy Leon jest pierwszym, produkcyjnym SEAT-em wyrażającym nowy język projektowania po wcześniejszych, koncepcyjnych modelach IBE, IBX i IBL. Znajdziemy w nim szereg innowacyjnych technologii z zakresu bezpieczeństwa i łączności, jest także pierwszym autem w tym segmencie oferującym pełne światła LED. Wnętrze jest zorientowane na kierowcę i oferuje najwyższy poziom wykonania połączonego z miękkimi w dotyku, najwyższej jakości materiałami.
Nowy Leon to także nowa platforma MQB grupy Volkswagena. Jest o 90 kg lżejszy i pomimo zmniejszenia długości o 52 mm, jest też więcej miejsca we wnętrzu. Wśród sześciu silników benzynowych i czterech jednostek diesela każdy znajdzie coś dla siebie. Nowy Leon wyposażony będzie w technologię Start/Stop co w połączeniu z wydajnymi jednostkami pozwoli na imponujące w tej klasie obniżenie emisji CO2 do poziomu zaledwie 99 g/km.
Nowy Leon będzie rodziną samochodów o różnych wersjach nadwoziowych. Gama Leonów powiększy się m.in. o wersje 3- drzwiową i ST (kombi). Nowy Leon pojawia w czasie największej w historii aktywności produktowej marki SEAT. W ramach ofensywy wprowadzono już nowy, miejski samochód Mii, odświeżoną Ibizę jak i 5-drzwiowego sedana Toledo.