Jak pokazują wyniki badania satysfakcji klientów z posiadanego auta, Toyota cieszy się ogromną sympatią wśród Niemców. W niemieckiej edycji Vehicle Ownership Satisfaction Study JD Power 2014 marka zajęła drugie miejsce w zestawieniu, ustępując jedynie marce Porsche. Ulubionym modelem okazała się Toyota Avensis.
W swoich klasach bardzo wysokim zaufaniem Niemców cieszą się także miejskie AYGO (2. miejsce w klasie), Yaris (2. miejsce w klasie), oraz kompaktowy Auris (3. miejsce w klasie).
Z badania wynika, że nabywcy nowych samochodów w Niemczech najbardziej cenią sobie jakość i niezawodność (56%), atrakcyjność zakupu (48%) oraz bezpieczeństwo (46%), czyli kategorie, w których Toyota od lat wyróżnia się na wszystkich światowych rynkach.
Badanie bazuje na ankietach wypełnionych przez 18 288 właścicieli nowych samochodów, które zostały zarejestrowane w Niemczech w okresie styczeń 2011 – grudzień 2012. Badanie zostało przeprowadzone w okresie grudzień 2013 – luty 2014.
Źródło: Toyota