Niechlubne TOP10

mechanik

Rok rocznie, po przeanalizowaniu wielu zgłoszeń odszkodowawczych właścicieli pojazdów, firma Warranty Direct publikuje ranking najbardziej awaryjnych aut.

W tym roku wzięto na tapetę samochody rodzinne mające od 3 do 5 lat. 30 tysięcy zgłoszeń pozwoliło na wyłonienie najgorszej dziesiątki. Właściciele tych aut najczęściej zgłaszali problemy i żądali odszkodowania, byli też stałymi gośćmi warsztatów i zapewne włos im się na głowie jeżył regularnie – rekordziści osiągnęli poziom aż 74% awaryjności. Poznajmy niechlubnych zwycięzców.

Miejsce 9 ex aequo

Volkswagen Touran (od 2003 roku) – 46% ryzyko wystąpienia awarii, najczęstsza przyczyna zgłoszeń – zawieszenie.

Peugeot 407 (od 2004 roku) – 46 % ryzyko wystąpienia awarii, najczęstsza przyczyna zgłoszeń – układ hamulcowy.

Miejsce 8

Volkswagen Passat (od 2005 roku) – 47 % ryzyko wystąpienia awarii, najczęstsza przyczyna zgłoszeń – zawieszenie.

Miejsce 7

Peugeot 807 – 48 % ryzyko wystąpienia awarii, najczęstsza przyczyna zgłoszeń – układ wentylacji i ogrzewania.

Miejsce 6

Skoda Superb (2002-2008) – 55% ryzyko wystąpienia awarii, najczęstsza przyczyna zgłoszeń – zawieszenie.

Miejsce 5

Renault Megane (2002-2009) – 55% ryzyko wystąpienia awarii, najczęstsza przyczyna zgłoszeń – układ elektryczny.

Miejsce 3 ex aequo

Renault Scenic i Grand Scenic (2004-2009) – 57% ryzyko wystąpienia awarii, najczęstsza przyczyna zgłoszeń – układ elektryczny.

Opel (Vauxhall) Vectra – 57% ryzyko wystąpienia awarii, najczęstsza przyczyna zgłoszeń – zawieszenie.

Miejsce 1 ex aequo

Mercedes-Benz Klasy R (od 2006 roku) – 74% ryzyko wystąpienia awarii, najczęstsza przyczyna zgłoszeń – układ elektryczny.

Renault Espace (od 2002 roku) – 74% ryzyko wystąpienia awarii, najczęstsza przyczyna zgłoszeń – zawieszenie.

Na tym jednak nie koniec. Na swoje 15 lecie Warranty Direct przeprowadziło także ranking najgorszych aut ostatnich 15 lat! Przeanalizowano 200 000 polis ubezpieczeniowych a wzięto pod lupę między innymi czynnik częstotliwości awarii samochodu, koszty napraw oraz wiek auta i jego przebieg.

Na ostatnim, 10 miejscu, uplasował Citroen XM (1994-2000), współczynnik awaryjności: 438. Założeniem producentów, którzy w 1989 roku wypuścili na rynek ten samochód było stworzenie auta klasy wyższej-średniej. Citroen konkurował z Audi 100 i BMW serii 5 a w 1990 roku zdobył tytuł Auta Roku. Potem jednak było tylko gorzej.

Miejsce 9 to przepiękny Range Rover z lat 2000 do teraz, współczynnik awaryjności: 440. Zaliczany do segmentu aut luksusowych SUV posiada silnik marki BMW oraz pneumatyczne zawieszenie. Począwszy od 2005 roku benzynową jednostkę BMW zastąpiono Jaguarem. Z ciekawostek można dodać, że Range Rover pierwszej generacji był jedynym pojazdem, który został wystawiony w paryskim Muzeum Luwr jako dzieło sztuki. Został także doceniony przez producentów filmu James Bond, to nim poruszał się Daniel Craig w części Quantum of Solace.

Kultowe Porsche 911 znalazło się na miejscu 8. Lata produkcji 2001-2006 prezentują współczynnik awaryjności na poziomie 442. Produkowane od 1963 roku kultowe auto sportowo-osobowe także ze względu na swoją cenę znalazło się w tym osobliwym rankingu. Co ciekawe, na początku konstruktorzy mieli nazwać je 901, jednak szyki pokrzyżował im Peugeot zastrzegając sobie prawa do nazw z zerem w środku. Kultową 911 produkowano w jedynie w latach 1963-1989, późniejsze modele nazywano tak samo ze względów marketingowych.

Bentley Continental GT (2003-teraz), miejsce 7, awaryjność na poziomie 490. 560KM, prędkość 318km/h, 0-100 w 4,5 sekundy. Miał to być „tani Bentley”, ciekawe założenie jeżeli weźmiemy pod uwagę cenę , koszt tego samochodu w USA to 160000 $.

Miejsce 6 to Audi A6 Allroad z lat 2000-2005 oraz współczynnikiem 502. W zasadzie jest to A6 z większym prześwitem, nielakierowanymi nadkolami i o większych oponach.

Pierwszą piątkę otwiera Mercedes CL (2000-2007), który reprezentuje awaryjność na poziomie 512. Powstał na płycie S klasy, produkowany od 1996 roku. W pierwszych dwóch latach po debiucie oznaczano go skrótem SEC, a potem S coupe. Nazwa CL (skrót od „Comfort Light”, czyli „lekki komfort”) obowiązuje od 1998 roku. Firma szczyci się sukcesem rynkowym i podaje, że sprzedała ponad 70 tys. tych aut…

No i kolejna porażka Mercedesa, model Vito 1996-2004 , awaryjność 547 – miejsce 4 czyli prawie na podium. Produkowany od 1995 roku w miejscowości Vitoria w Hiszpanii, przeznaczony do przewozu lekkich ładunków, wykorzystywany często także jako minibus.

Miejsce 3 czyli tzw. „pudło”, Mercedes SL 2002-teraz i 555 awaryjnośi. „Sport Leicht” czyli lekki samochód nawiązuje do 300SL. Obecnie mamy już piątą generację tego auta oraz R213 produkowane od tego roku. Luksusowy, piękny no i mocno awaryjny.

Prawie lider, współczynnik 717 czyli mocno za Mercedesem SL , BMW M5 z rocznika 2004-2011.

Na końcu, a właściwie początku Audi RS6 2002-2011 i awaryjność 1282 !

Skrót RS pochodzi od niemieckiego wyrażenia „RennSport” czyli „sporty motorowe”, emblematy z tymi właśnie inicjałami są przeznaczone wyłącznie dla najbardziej zaawansowanych technicznie i oferujących najwyższe osiągi samochodów tej marki no i chyba najbardziej awaryjnych także..

Tekst: Katarzyna Kwiecińska