Na drogi i bezdroża

Audi uzupełnia gamę modelu A6. W sprzedaży pojawia się odmiana allroad, którą z powodzeniem można poruszać się zarówno po zwykłych drogach, jak i po bezdrożach.

a2

Poprzednie generacje allroad quattro z roku 2000 i 2006 cieszyły się dużym powodzeniem wśród klientów. Audi liczy, że trzecia generacja odniesie podobny sukces. Nowe Audi A6 allroad quattro kusi przede wszystkim uniwersalnymi zdolnościami: dojedzie nawet tam, gdzie nie ma już asfaltowych dróg.

Sportowy poskramiacz bezdroży

a2

Nowe A6 allroad ma długość 4,94 m, szerokość 1,90 m i wysokość 1,47 m. Jest o kilka milimetrów większe od A6 Avant. Jego nadwozie wykonano w około 20 procentach z aluminium. W porównaniu z poprzednim modelem nowy allroad waży 70 kilogramów mniej. Trzeba przyznać, że jak na samochód o właściwościach terenowych, A6 allroad ma nad wyraz sportową sylwetkę. Swój udział w tym mają ostre krawędzie i dość mocno pochylony słupek D. Nadwozie wersji allroad jest podniesione sześć centymetrów wyżej, niż nadwozie A6 Avant. Szczegółami różniącym allroad od „normalnego” wariantu są progi ze specjalnymi nakładkami, szersze błotniki i osłona chłodnicy Singleframe z pionowymi listwami. Podwozie z przodu i z tyłu chronione jest przez osłony ze stali nierdzewnej. Układ wydechowy kończy się dwiema dużymi, spłaszczonymi końcówkami rur. Krawędzie nadkoli, zderzaki i progi pokryte są lakierem w kontrastowym kolorze. Oczywiście reflektory i tylne światła dostępne są opcjonalnie w innowacyjnej technologii LED.

Wybierz silnik

Bagażnik pomieści 565 litrów, jednak po złożeniu tylnej kanapy pojemność ta wzrasta do 1680 litrów. Praktyczny charakter auta podkreślają m.in. szyny wraz z zestawem mocującym, umożliwiające podział przestrzeni bagażowej, pasy mocujące przy lewej ściance i dwustronna mata na podłodze. Wszystko to dostępne jest już w standardzie. Nowe A6 allroad dostępne jest z jednym z czterech mocnych silników V6 – jednym benzynowym TFSI i trzema TDI. Wszystkie jednostki napędowe mają pojemność trzech litrów, bezpośredni wtrysk i turbodoładowanie. Stały napęd na wszystkie koła quattro rozdziela siły napędowe indywidualnie na każde z kół. Przy dynamicznej jeździe na zakrętach przyhamowuje odciążone koła wewnętrzne zanim jeszcze zaczną się ślizgać, przez co poprawia trakcję i stabilność. Na życzenie sportowy mechanizm różnicowy rozdziela w sposób płynny siły między tylne koła.