Motoryzacyjne randez-vous

Wydawać by się mogło, że znana i lubiana twarz reklamująca samochód wpłynie na co najmniej podwojenie jego sprzedaży. Nie zawsze. Jakie gwiazdy zdecydowały się na ‘motoryzacyjny’ romans?

Magazyn WhatCar przeprowadził ankietę, pytając 1000 osób ‘czy znana osoba reklamująca samochód zachęci Cię do jego kupna?’ Ciekawe, że aż 87% osób odpowiedziało, że nie. Tylko jeden procent stwierdził, że jest w stanie ‘ulec’ wizerunkowi gwiazdy i kupić reklamowany pojazd. Pozostali uzależniają swój wybór od tego, kto reklamuje i co reklamuje.

Dlaczego zatem producenci tak chętnie sięgają po znane twarze, by reklamowały ich produkty? Rąbka tajemnicy uchylił chyba Justin Timberlake, który zapytany dlaczego zdecydował się zostać ambasadorem Audi A1 odpowiedział: ‘Bo zapłacili mi dużo pieniędzy’. I w tym chyba tkwi klucz 😉

Niemniej kampanie reklamowe z udziałem znanych twarzy często są po prostu ciekawe i miło się je ogląda. W ostatnim czasie głośno było o romansie Katie Meluy z Oplem. Wydaje się to strzałem w dziesiątkę, gdyż ciepły i spokojny wizerunek artystki współgra z tym, jak postrzegana jest marka Opel. W ramach współpracy Opel sponsorował jej trasę koncertową, zaś piosenkarka została ambasadorką modelu Ampera, który już niedługo pojawi się w Polsce. Co ciekawe, widzowie podczas każdego z 50 koncertów mieli możliwość zapoznania się ‘na żywo’ z tym modelem . Podczas trasy koncertowej artystka gościła także w Polsce.

W tym roku, w kampanię Lexusa promującą pojazdy hybrydowe postanowiła włączyć się Kylie Minogue. Słynna piosenkarka została ambasadorką modelu CT200h. Kylie można było zobaczyć zarówno w spotach telewizyjnych, billboardach jak i prasie, a poza tym, na co dzień, w jej własnym hybrydowym Lexusie. W zamian, Lexus został sponsorem jej trasy koncertowej – Aphrodite World Tour 2011. Australijka już po raz drugi zdecydowała się na bliższą współpracę z producentem samochodów – w 2002 roku została ambasadorką Forda i reklamowała Forda StreetKa.

W spocie telewizyjnym kilkudziesięciu perkusistów intensywnie wali w swoje bębny co stanowi wstęp do zaskakującej ciszy jaką prezentuje przejeżdżający CT200h. Kylie kwituje to wszystko mówiąc: ‘The World’s First Full Hybrid Luxury Compact Car’ (pierwszy na świecie w pełni hybrydowy, luksusowy samochód kompaktowy).

Kolejną piosenkarką, która zdecydowała się połączyć swój wizerunek z czterema kółkami, jest Shakira. Seat partnerował jej w ubiegłorocznej trasie koncertowej ‘The Sun Comes Out’. W zamian kolumbijska artystka chętnie pozowała do zdjęć przy samochodach hiszpańskiej marki. Co łączy Shakirę i Seata? Zapewne hiszpański temperament! W ramach współpracy piosenkarka wzięła udział w kampanii pod hasłem ‘Good Stuff’, w której obok Shakiry w roli głównej wystąpił Seat Ibiza.

Fiat postanowił sięgnąć po drapieżny i zimny wizerunek Umy Thruman, by powiązać go z dynamizmem i pięknem modelu Giulietta. Naszym zdaniem połączenie to wypadło bardzo dobrze. Uma znakomicie prezentuje się za kierownicą Giulietty.