Audi A6 allroad bazuje na modelu A6 Avant, pozwala jednak cieszyć się jazdą po bezdrożach i to bez ryzyka uszkodzenia auta. Czym jeszcze różni się od ‘drogowej’ A-szóstki?
To już trzecia generacja Audi A6 allroad. Model ten od zwykłego A6 Avant różni się m.in. szerszymi błotnikami, prześwitem większym o 6 cm oraz wykonaną ze stali osłoną podwozia z przodu i z tyłu. Wszystko to podkreśla jego terenowe zacięcie. Krawędzie nadkoli, zderzaki i progi samochodu mają nakładki wykonane z tworzywa w kolorze kontrastowym.
Przód pojazdu, to charakterystyczna dla Audi potężna osłona chłodnicy Singleframe z pionowymi, chromowanymi listwami. Dwie nieco spłaszczone rury wydechowe, których końcówki wkomponowano w aluminiową osłonę tylnego zderzaka oraz wzmocnione relingi dachowe dopełniają nowoczesny i offroadowy wygląd samochodu.
Nowe A6 allroad quattro ma 4.940 milimetrów długości, 1.898 milimetrów szerokości i 1.474 milimetry wysokości. Od swojego poprzednika jest dłuższe o sześć milimetrów, szersze o 36 milimetrów i wyższe o 13 milimetrów. Odległość pomiędzy osiami samochodu zwiększyła się o 72 milimetry, a zwis przedni jest krótszy o 77 milimetrów.
Ultra lekka karoseria w 20 procentach składa się z aluminium. Marka z czterema pierścieniami od dawna przoduje w wykorzystaniu tego materiału w przemyśle motoryzacyjnym. Dzięki zastosowaniu tej technologii nadwozie waży o około 15 procent mniej niż porównywalna konstrukcja wykonana w całości ze stali. Bagażnik ma pojemność 565 litrów, która przy złożonej tylnej kanapie wzrasta do 1680 litrów.
Nowe A6 allroad quattro wchodzi na rynek z czterema mocnymi silnikami V6 o wysokiej kulturze pracy – jednym benzynowym TFSI i trzema wysokoprężnymi TDI.