Alfa Romeo 4C trafi do sprzedaży za kilka miesięcy, ale zanim to nastąpi, na rynku pojawi się limitowana do 400 sztuk seria „Launch Edition”, której premiera odbyła się w Genewie.
Wersja „Launch Edition” jest oferowana w dwóch kolorach nadwozia – „czerwonym Alfa” lub matowym „białym Carrara”. Linia limitowanej serii wzbogacona jest przez pakiet aerodynamiczny z włókna węglowego, który oprócz podkreślenia stylu samochodu, redukuje jego ciężar. Pakiet ten składa się z reflektorów, spoilera i obudów lusterek zewnętrznych, tylnego wlotu powietrza, reflektorów Bi-Led oraz lekkich obręczy 18-calowych (koła przednie) i 19-calowych (koła tylne) z ciemnym wykończeniem.
Ten sam styl widoczny jest wewnątrz samochodu, gdzie oprócz charakterystycznego, numerowanego znaczka, na pierwszy plan wysuwają się sportowe fotele oraz kierownica, wykonane ze skóry i mikrowłókna z białymi obszyciami. W przypadku czerwonej barwy nadwozia, Alfa Romeo 4C „Launch Edition” posiada czerwone obszycia na kierownicy, hamulcu ręcznym, dywanikach, klamkach i sportowych fotelach.
Pod maską pracuje nowy, czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1750 z turbodoładowaniem. Jednostka współpracuje z automatyczną skrzynią biegów „Alfa TCT” z podwójnym suchym sprzęgłem. Skrzynia może być sterowana w trybie sekwencyjnym przez kierowcę za pomocą łopatek umieszczonych pod kierownicą.
Cena Alfy 4C „Launch Edition” została skalkulowana w Polsce na poziomie 250 000 zł brutto.
Źródło: Mototarget.pl