Poszerzając gamę Optimy w Europie o model hybrydowy, dajemy klientom możliwość wyboru zespołu napędowego zgodnego z najnowszymi trendami światowymi. Nasz pierwszy hybrydowy samochód produkcyjny dla Europy jest dowodem na doskonałość inżynierii i zaawansowanej technologii − mówi Benny Oeyen, wiceprezes ds. marketingu i planowania produktu Kia Motors Europe.
Optima Hybrid 2.0 może pochwalić się mocą 190 KM, przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w 9,4 sekund i prędkością maksymalną 192 km/h. Zużycie paliwa ma przy tym wynieść tylko 5,4 l/100 km.
Silnik benzynowy pod maską hybrydowej Optyimy współpracuje z niewielkim silnikiem elektrycznym i napędza przednie koła poprzez sześciostopniową automatyczną skrzynię biegów. Możliwa jest oczywiście także jazda tylko na silniku elektrycznym. Kia Optima Hybrid wyposażona jest ponadto w system stop/start Kia HSG, specjalnie dostosowany do napędu hybrydowego.
Do 100 km/h najnowsza Kia korzysta z napędu elektrycznego. Wraz ze wzrostem prędkości, hybrydowy rozrusznik (HSG) uruchamia jednostkę spalinową, pozwalając jej na przejęcie napędu samochodu. W tym momencie silnik elektryczny przełącza się w tryb hybrydowy i pracuje jako napęd wspomagający (podczas intensywnego przyspieszania lub jazdy pod górę) oraz generator prądowy (podczas spokojnej jazdy lub hamowania), ładujący w miarę potrzeby baterię akumulatorów litowo-polimerowych.
W przypadku zatrzymania pojazdu na czas dłuższy niż kilka sekund, pracujący silnik spalinowy zostaje automatycznie wyłączony. Podczas hamowania silnik elektryczny przetwarza energię kinetyczną w energię elektryczną, która uzupełnia stan baterii akumulatorów.
Warto dodać, że akumulatory litowo-polimerowe Optimy Hybrid objęte są 7-letnią gwarancją z limitem 150.000 km.