Volvo wprowadza sportową odmianę V40 – R Design. Wprowadzono kilka sportowych elementów nadwozia, zmieniono zawieszenie, a pod maskę trafił topowy silnik o mocy 254 KM. V40 szykuje się do rywalizacji w segmencie sportowych hot-hatchy.
V40 R-Design został skonstruowany przede wszystkim dla tych, którzy kochają dobre osiągi i sportowe właściwości jezdne. Wszystkie wprowadzone zmiany miały na celu wzmocnienie dynamicznego i sportowego charakteru auta. V40 R-Design wyróżniać będzie przede wszystkim kilka detali z zewnątrz. To przede wszystkim metalowa krata chłodnicy, sportowy dyfuzor, podwójna rura wydechowa oraz nowy kolor lakieru (Rebel Blue).
We wnętrzu, podobnie jak w standardowej V40, znajdziemy cyfrowe zegary z trzema układami o różnej konfiguracji: Elegance, Eco i Performance. Wszystkie tryby wyświetlane są w tym samym, jasnoniebieskim kolorze. Pojawiła się także sportowa kierownica oraz sportowe pedały. Wyjątkowy charakter R-Design dopełnia czarna podsufitka, wykończenie deski rozdzielczej niebieską nicią, a także błękitna literka „R” na tapicerce foteli.
Wersję R-Design zestawić można ze wszystkimi silnikami dostępnymi dla V40: od Diesla D2 o mocy 115 KM, po najmocniejszy benzynowy pięciocylindrowy silnik turbo T5 o mocy 254 KM.
Samochód może zostać również wyposażony w podwozie sportowe, obniżone w stosunku do podwozia dynamicznego o 10 mm. W tej wersji sprężyny i amortyzatory są mocniej osadzone, dzięki czemu lepiej reagują podczas jazdy, a przednie kolumny McPhersona wyposażono w 25-milimetrowe tłoczyska.
Nowe Volvo V40 R-Design będzie dostępne na wszystkich rynkach, na których oferowana jest standardowa odmiana modelu. Volvo ma nadzieję, że około 10% wszystkich nabywców Volvo V40 wybierze wersję R-Design.