Uwaga na niebezpieczne Nissany

Polski oddział firmy Nissan powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że niektóre modele Qashqai, Qashqai+2 oraz NV200 mogą nie być bezpieczne dla użytkowników.

Polski oddział firmy Nissan powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że niektóre modele Qashqai, Qashqai+2 oraz NV200 mogą nie być bezpieczne dla użytkowników.

We wspomnianych modelach podczas montażu mogła zostać przyłożona nadmierna siła ścinająca do piasty koła kierowniczego, powodując pęknięcie i zmniejszenie wytrzymałości tego elementu. W sytuacji, gdy użytkownik samochodu obciąży koło kierownicze dużym naciskiem, może to spowodować oddzielenie się koła kierowniczego od kolumny kierowniczej i w konsekwencji utratę kontroli nad pojazdem.

Problem dotyczy modeli Qashqai (J10) i Qashqai+2 (J10) wyprodukowanych w Wielkiej Brytanii w okresie 24.02.-10.09.2012 r. oraz NV200 (M20) wyprodukowanych w Hiszpanii w okresie 17.02.-30.07.2012 r.

Nissan zadeklarował, że powiadomi klientów o prowadzonej kampanii. W jej trakcie sprawdzona zostanie data odlewu koła kierowniczego i w razie konieczności wymienione koło kierownicze.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są łącznie 4 493 pojazdy. Ich numery VIN znajdują się tutaj.

To już kolejna akcja przywoławcza ogłoszona przez japońską firmę w ostatnich kilku miesiącach. W listopadzie 2014 roku producent poinformował o nieprawidłowo zamontowanych urządzeniach napełniania poduszki powietrznej kierowcy w modelu Micra (959 pojazdów) oraz o możliwości poluzowania się mocowania zespołu haka holowniczego w modelu Qashqai (5 285 pojazdów).

W grudniu ubiegłego roku wystąpiły problemy z zapinką zabezpieczającą zamocowaną do kolumny kierowniczej w modelu Leaf (36 pojazdów). W tym samym miesiącu Nissan ogłosił też, że w niektórych modelach Almera, Tino, Terrano II, Navara, Pathfinder, X-Trail i Maxima urządzenia napełniania czołowych poduszek powietrznych pasażera mogły zostać wyprodukowane niezgodnie ze specyfikacją.

Źródło: UOKiK