Jak wynika z raportu Interbrand „Best Global Brands 2013”, Toyota po raz kolejny z rzędu została uznana najbardziej wartościową marką motoryzacyjną na świecie. Z wartością 35,4 mld dolarów Toyota znalazła się także na 10. miejscu najcenniejszych globalnych marek.
2013 jest kolejnym z rzędu rokiem, w którym Toyota pokonuje motoryzacyjnych rywali. Wartość marki wzrosła względem zeszłego roku o 17%, do poziomu 35,4 mld dolarów.
Interbrand w komentarzu dotyczącym Toyoty podkreśla skuteczność firmy w opanowaniu wyzwań 2010 i 2011 roku, co pozwoliło koncernowi odzyskać pozycję globalnego lidera sprzedaży i produkcji samochodów.
Nowa stylistyka pojazdów Toyoty znajduje akceptację milionów klientów. Ikona hybryd, Toyota Prius, w dalszym ciągu buduje pozytywny obraz nowoczesnej i przyjaznej ludziom technologii w motoryzacji. Potwierdzają to wyniki sprzedaży modelu i przekroczenie liczby 3 milionów sprzedanych egzemplarzy od początku produkcji w 1997 roku.
Eksperci Interbrand doceniają Toyotę także w rankingu Best Global Green Brand. Od lat marka kojarzy się konsumentom z nowoczesnymi rozwiązaniami ekologicznymi, pozwalając ponownie zająć pierwsze miejsce w zestawieniu wszystkich globalnych „zielonych” marek.
Źródło: www.interbrand.com