Szybka Toyota, szybki mural

Mural tworzony na wyścigi z czasem i zatarcie różnicy między światem wirtualnym i realnym? Tak – chodzi przecież o samochód szybki i inne niż wszystkie – Toyotę FT-86 Concept.

Toyota nie próżnowała na tegorocznych targach w Tokio. Zaprezentowała nie tylko Toyotę Fun-Vii zwaną smartfonem na kółkach, ale też Toyotę FT-86 Concept. Z tym drugim samochodem związany jest nietypowy projekt marketingowy. Udział w nim wzięli artyści z grupy Rinpa Eshidan. Zadaniem było stworzenie muralu w okolicy dworca Shinjuku obsługującego największą liczbę pasażerów wśród dworców kolejowych na świecie. Narysowanie muralu to nic trudnego, jednak tym razem artyści mieli wykonać zadanie dokładnie w 8 godzin i 6 minut, a postępy ich pracy były na bieżąco transmitowane w internecie.

Online czy offline?

W miarę powstawania muralu tworzyło się tło strony internetowej projektu, a jego kolejne elementy były podlinkowywane do kolejnych treści. W efekcie powstała najszybciej namalowana strona internetowa bazująca na muralu istniejącym w rzeczywistości, wykorzystująca niektóre jego elementy jako linki i połączona ze światem off-line dzięki możliwości przesyłania obrazu w czasie rzeczywistym.

Po wejściu na stronę odwiedzający mieli do wyboru wiele elementów strony-murala, które po klinknięciu przekierowywały go do różnych treści on-line. Niektóre z nich dotyczyły bezpośrednio Toyoty, a inne były związane na przykład z prędkością. Poza tym nad muralem wyświetlano na bieżaco tweety z linkami do projektu. Po polubieniu strony fpw.toyota-digital.com na Facebooku lub tweetowaniu na jej temat zapalały się lampy stojące przed muralem. Strona powiązana ze światem rzeczywistym działała przez zaledwie tydzień.

Film prezentujący prace nad projektem możecie obejrzeć klikając tutaj

Źródło: http://www.marketing-news.pl/