System kontroli pasa ruchu w Fordzie od 2013

0

Zaawansowane systemy bezpieczeństwa takie jak kontrola zmęczenia kierowcy, ostrzeżenie o zmianie pasa i asystent utrzymania pasa ruchu są spotykane zwykle w samochodach luksusowych. Teraz wkraczają do samochodów klasy średniej.

Zaawansowanych systemów bezpieczeństwa nie spotyka się w samochodach klasy średniej, ale Ford zamierza to zmienić już w 2013 za pomocą nowego Forda Fusion. Ten średniej klasy sedan, który zadebiutuje na Detroit Auto Show w przyszłym miesiącu będzie oferował system utrzymania pasa ruchu jako dodatkową opcję.

Ty decydujesz

System będzie się składał z trzech komponentów: alarmu o zmianie pasa ruchu, pomocy utrzymania pasa ruchu i alarmu dla kierowcy. Kamera zamontowana na przedniej szybie będzie monitorować pozycję samochodu na jego pasie jezdni, o ile ten porusza ł się będzie z prędkością większą niż 60 km/h. Wszystkie elementy systemu muszą zostać włączone przez kierowcę i mogą być przez niego odpowiednio dostosowane.

Alarm czy aktywna pomoc?

Jeżeli system jest włączony na alarm, to w sytuacji gdy kierowca zaczyna zbliżać się do linii jezdni bez włączonego sygnalizatora, poczuje on wibrację kierownicy. Na wyświetlaczu pojawi się też odpowiednia kontrolka ostrzegawcza. Przy wyborze pomocy utrzymania pasa jezdni system zareaguje bardzo podobnie. Jeśli jednak kierowca nie skoryguje pozycji samochodu na pasie jezdni, to samochód delikatnie zrobi to za niego tak, by znów znaleźć się na swoim pasie ruchu.

Problem z utrzymaniem pasa jezdni często może być sygnałem senności kierowcy, system może być także nastawiony na tę ewentualność. Jeżeli wykryje on powtarzające się niewłaściwe zachowania kierowca usłyszy dźwięk alarmu, a na panelu wyświetli się ikonka parującej filiżanki kawy. Jeżeli zignoruje ostrzeżenie to system powtórzy dźwięk alarmu, za którym na wyświetlaczu pojawi się wiadomość w kolorze czerwonym.

Ford nie podał jeszcze informacji ile będzie kosztowało wyposażenie samochodu w dodatkowe opcje, ale z całą pewnością jest to przetarcie szlaków dla innych producentów w kwestii wyposażania aut średniego segmentu w bardziej zaawansowane systemy bezpieczeństwa.

źródło: motorauthority.com