Światowa premiera Alfy Romeo 4C Spider

Podczas targów w Detroit, firma Alfa Romeo przedstawiła model 4C Spider przeznaczony na rynek północnoamerykański.

Wyróżnikiem wersji Spider jest oczywiście zdejmowany, miękki dachu, który będzie można zastąpić dostępnym na zamówienie sztywnym dachem wykonanym z włókna węglowego. Wewnątrz uwagę zwraca włókno węglowe wykorzystane do wykonania przedziału kierowcy i pasażera. Ponadto, aby dodatkowo podkreślić wyjątkowość wersji Spider, projektanci Alfa Romeo starannie dobrali skórzaną tapicerkę.

W stosunku do wersji coupe model Spider jest nieco cięższy ze względu na wzmocnienia konstrukcji wymagane przez przepisy dotyczące bezpieczeństwa. Projektanci zadbali jednak o to, aby przyrost masy był jak najmniejszy, stosując pałąki wzmacniające, spojlery i ramę szyby przedniej z włókna węglowego. Alfa Romeo 4C Spider została również wyposażona w nowy, dwustopniowy centralny układ wydechowy z rurą wydechową wykończoną tytanem i włóknem węglowym firmy Akrapovic.

spider-2

Pod maską pracuje turbodoładowana jednostka benzynowa o pojemności 1750 cm3 dostępna z automatyczną skrzynią biegów Alfa TCT z podwójnym suchym sprzęgłem. Silnik z aluminiowym korpusem i podwójnym wariatorem faz rozrządu VVT generuje 237 KM, co oznacza imponujące 136 KM z litra pojemności silnika. Tak duża moc w połączeniu z niską masą własną nadwozia zapewnia doskonałe osiągi: maksymalna prędkość wynosi 257,5 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 4,1 sekundy, przyspieszenie boczne to 1,1 g, natomiast maksymalne opóźnienie przy hamowaniu osiąga wartość 1,25 g.

Specjalnie dla kabrioletu Alfa Romeo 4C opracowano też system kontroli wraz ze sportowym zawieszeniem, układ hamulcowy z wentylowanymi tarczami, opony o zróżnicowanych wymiarach oraz bezpośredni mechaniczny układ kierowniczy. Całość uzupełnia znany z innych modeli włoskiego producenta system Alfa DNA, w którym – obok dostępnych do tej pory ustawień Dynamic, Natural oraz All Weather – dodano czwarty tryb: Race.

Alfa Romeo 4C Spider pojawi się w Europie latem 2015 roku.

Źródło: Fiat