Suknia od Forda?

Projektantki z Wielkiej Brytanii miały do dyspozycji światła, przyciski, przekładnie i dźwignie. Jak powstawało Haute Couture w stylu Forda?

Szkocka projektantka Judy Clark stworzyła suknię z tweedu, szyfonu, koronek, skóry i wybranych części Forda Focusa 2012. Angielska projektantka biżuterii Katherine Hawkins stworzyła naszyjnik do kompletu – także z części Forda. Wszystko to w ramach trwających miesiąc obchodów setnej rocznicy obecności Forda w Wielkiej Brytanii.

Samochód Haute Couture

W Fordzie designerzy każdy nowy samochód traktują jak dzieło sztuki. Teraz także świat mody może poczuć odrobinę tego entuzjazmu. Dwie młode projektantki – Judy Clark, nominowana do nagrody szkockiego designera roku, tworząca pod wpływem późnego Alexandra McQueen’a oraz Katherine Hawkins stworzyły haute couture w stylu Forda – elegancką suknię i zjawiskowy naszyjnik. Wykorzystując oczywiście części z Forda Focusa 2012.

Clark stworzyła sukienkę używając nie tylko standardowych materiałów, takich jak koronka czy tweed, ale także przy pomocy dwóch pudeł komponentów przesłanych przez Forda. Projektantka zdradziła, że użyła kluczyków, radia, elementów deski rozdzielczej oraz materiału z siedzeń i dwóch czerwonych tylnych świateł. Więcej szczegółów na temat jej pracy można przeczytać na blogu: http://judyrclark.blogspot.com. Szkotka tył sukienki nazywa silnikiem, gdzie mniejsze elementy zostały przyczepione do krynoliny. Następnie nasze oko naturalnie kieruje się do góry, do czerwonych świateł kołyszących się na wysokości bioder i kurtki w stylu motocyklisty – stworzonej z resztą z siedzeń z Focusa. Suknią inspirowaną czasami Edwarda Clark chciała połączyć kobiecość z mechaniką.

Czym jest suknia bez biżuterii?

Dopełnieniem sukni jest ozdobny naszyjnik wykonany przez angielską designerkę Katherine Hawkins. Także on został wykonany przy użyciu części z Forda Focusa. Wykorzystane zostały kontrolki, przyciski i materiał z siedzeń. Jego centralny element stanowią przełączniki z deski rozdzielczej, podczas gdy zwoje sprężyn zwisają niczym żyrandol, a kolorowe przyciski stanowią ramę górnej części.

Projektantki pracowały osobno – żadna z nich nie była świadoma jak postępują prace tej drugiej. Jednak zarówno Clark jak i Hawkins były zadowolone z efektów swoich prac. Nie należy jednak pytać Hawkins o szczegóły części użytych do stworzenia naszyjnika – projektantka nie prowadzi!