ŠKODA stała się liderem sprzedaży w Polsce jeśli chodzi o samochody z silnikiem diesla.
W zestawieniu od początku bieżącego roku do końca kwietnia zarejestrowano 6 900 samochodów marki ŠKODA z silnikiem wysokoprężnym, czyli o 8% więcej od drugiej marki w tej klasyfikacji i aż o około połowę więcej od konkurentów zajmujących kolejne czołowe pozycje.
Do ŠKODY należy aż 14,5% polskiego rynku samochodów z silnikiem wysokoprężnym. Ogromny wpływ na ten wynik miała popularna w Polsce Octavia, której sprzedaż w wersji z silnikiem TDI w ciągu czterech miesięcy tego roku osiągnęła wynik 2 779 egzemplarzy. Wśród wszystkich kupowanych w Polsce modeli samochodów z dieslem, aż blisko 6% z nich to Octavia. Fabia jest z kolei najczęściej wybieranym dieslem w swoim segmencie.
ŠKODA dysponuje jednymi z najbardziej zaawansowanych silników wysokoprężnych na rynku, stanowiących optymalne połączenie niskich kosztów eksploatacji i wysokiej dynamiki, przy zachowaniu wysokiego komfortu jazdy. Opracowane wraz z niemieckimi specjalistami Grupy Volkswagena jednostki TDI ciesza się ogromną popularnością. Technologia turbodoładowanych diesli z bezpośrednim wtryskiem paliwa jest rozwijana od 1989 roku. Od tamtego czasu kolejne jednostki wyposażone w tę technologię zdobyły liczne nagrody na całym świecie.
Jednostki TDI zadebiutowały w marce ŠKODA wraz z pierwszą generacją modelu Octavia. Obecnie w modelach marki ŠKODA jest dostępna bogata paleta silników diesla, na którą składają się trzy jednostki w ośmiu wariantach mocy od 75 do 184 KM. W wielu przypadkach dostępne są one z nowoczesnymi elementami układu przeniesienia napędu: sześcio- i siedmiobiegowymi, dwusprzęgłowymi skrzyniami automatycznymi i nowoczesnym układem napędu na obie osie, składając się na jedne z najbardziej oszczędnych i efektywnych zestawów napędowych dostępnych na rynku.