Audi wprowadza na rynek trzecią generację modelu RS 4 Avant. Podobnie jak wszystkie modele RS, nowe RS 4 Avant jest sportowym samochodem do jazdy na codzień.
Sercem tego rodzinnego sportowca jest wolnossący silnik V8, który generuje wprost imponujące osiągi. Silnik 4.2 FSI osiąga moc 450 KM i maksymalny moment obrotowy rzędu 430 Nm, dostępny od 4.000 do 6.000 obr/min. Wszystko to sprawia, że RS 4 Avant przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,7 s! Jego prędkość maksymalną ograniczono jednak do 250 km/h. Na życzenie można ją jednak podwyższyć do 280 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 10,7 litra na 100 km.
RS 4 Avant standardowo wyposażone jest w siedmiobiegową skrzynię S tronic z długim najwyższym przełożeniem, co ma pozwolić zaoszczędzić nieco paliwa. Podobnie jak we wszystkich Audi RS, moc silnika przenoszona jest na wszystkie cztery koła przy pomocy stałego napędu quattro. Start przy optymalnych obrotach i minimalnym poślizgu kół zapewnia funkcja Launch Control, aktywowana poprzez naciśnięcie przycisku.
Zawieszenie wykonano głównie z aluminium. W porównaniu z Audi A4 Avant, nadwozie obniżono o 20 mm. Cechą charakterystyczną systemu hamulcowego są duże tarcze stylizowane nowatorsko na kształt fali.
Najmocniejsze A4 Avant oferowane jest z silnikiem 3.0 TFSI o mocy 272 KM. Tak skonfigurowany samochód kosztuje 220.700 zł. Tymczasem Audi RS 4 Avant, z silnikiem o mocy 450 KM kosztuje 363.400 zł.