Piękna i szybka

0

Ma napęd na przednie koła i 280 KM pod maską. Nosi przydomek OPC i ma ochotę zawalczyć o prym w swojej klasie. O kim mowa?

Pikna i szybka2

Najmocniejsza odmiana Opla Astry – OPC – trafi na rynek już w przyszłym roku. Nie wiemy dokładnie kiedy, jednak już teraz nie możemy się jej doczekać. Mamy nadzieję, że będzie w stanie stanąć w szranki z Golfem R czy Scirocco R. Pomóc mają jej w tym mocny silnik i sportowe zawieszenie. Za napęd wściekłej Astry odpowiadać będzie 280 KM i 400 Nm pochodzących z nowej 2-litrowej, turbodoładowanej jednostki. Za przeniesienie napędu na przednią oś odpowiadać będzie z kolei 6-stopniowa manualna skrzynia biegów. Czy zawieszenie poradzi sobie z tak ogromną mocą przekazywaną tylko na dwa koła? Opel twierdzi, że nie będzie z tym problemu.

Elastyczna i bezpieczna

W tym celu OPC sprawdzana była m.in. na słynnym torze Nurburgring, na którym testowane są najszybsze i najbardziej sportowe maszyny. Zawieszenie, pochodzące z Astry GTC, dodatkowo wyposażono w szperę oraz system FlexRide, pozwalający na zmianę tryby pracy (Normal, Sport, OPC). Mało tego, samochód wyposażony będzie we wzmocnione hamulce Brembo. Wszystko po to, by zapewnić sprawne i bezpieczne hamowanie z prędkości aż 250 km/h, które dla nowej Astry OPC mają być bez problemu osiągalne. Nie wiemy jeszcze ile będzie trwał sprint do ‘setki’, z pewnością jednak nie zajmie zbyt wiele czasu.