Dziś, dokładnie pięć lat po prezentacji Fiata 500 i 55 lat od debiutu historycznej „pięćsetki” świat ujrzał nowego Fiata 500L. To zupełnie nowy rozdział w dziejach tej włoskiej ikony stylu.
Nowy 500L łączy styl legendarnej „pięćsetki” z funkcjonalnością większych modeli Fiata. Celem projektantów było połączenie obszernej kabiny pasażerskiej typu MPV z funkcjonalnością typową dla samochodu klasy kompaktowej, a wszystko to w oprawie niewielkiego SUVa.
Zgodnie z najnowszymi badaniami rynkowymi, średnia długość samochodów sprzedawanych w Europie wynosi 4,1 metra, co najwyraźniej wystarcza na dalsze podróże jak i poruszanie się w ruchu miejskim. Fiat 500L mierzy 4 metry i 14 centymetrów, a jego przewaga polega na tym, iż mimo zaledwie większej o 7 cm długości niż Punto – może swobodnie pomieścić pięć osób o „koszykarskim” wzroście wraz z ich walizkami.
Przy wymiarach 414 cm x 178 cm x 166 cm, pojemność bagażnika wynosi aż 400 litrów. Dodatkowo tylna kanapa przesuwa się wzdłuż i składa w proporcji 60/40, a dzięki funkcji „Fold&Tumble” można ją całkowicie odchylić do przodu, uzyskując płaską podłogę ładunkową.
Ogromne, liczące 1,5 metra kwadratowego szklane okno dachowe wprost zalewa przedział pasażerski potokami światła. Jest dostępne w dwóch wersjach: napędzanej elektrycznie oraz Skydome. W ofercie znajduje się także paleta 11 kolorów nadwozia i 3 kolory dachu. 500L dostępne będzie w czterech odmianach modelowych: Pop, Pop Star, Easy i Lounge.
W momencie premiery Fiat 500L oferowany będzie z trzema jednostkami napędowymi. To dwa silniki benzynowe (105-konny TwinAir o pojemności 0,9 litra oraz 95-konny 1,4-litrowy) i jeden turbodiesel (85-konny MultiJet II o pojemności 1,3 litra).
W Polsce zamówienie na nowy model Fiata przyjmowane będą od października.