Nowa platforma podwoziowa, zmodernizowane jednostki napędowe, lepsze własności jezdne, bogatsze wyposażenie oraz nowy wygląd nadwozia – tak w skrócie prezentuje się odświeżona Kia Sorento.
Aby zmodernizowanej Kii Sorento nadać świeżego wyglądu, przestylizowano przednią i tylną część pojazdu, dodając m.in. powierzchnie lakierowane w kolorze nadwozia. Pojawiły się nowe zderzaki z pionowym układem świateł przeciwmgielnych, nową atrapą chłodnicy i reflektory ze światłami pozycyjnymi LED oraz nowa tylna klapa nadwozia i lampy zespolone w technologii LED.
Dostęp do środka jest teraz łatwiejszy dzięki obniżeniu o 10 mm wysokości zawieszenia oraz poziomu podłogi, czego efektem jest zwiększenie przestrzeni na nogi pasażerów drugiego i trzeciego rzędu siedzeń. Siedmioosobowe wnętrze zyskało więcej materiałów miękkich w dotyku, a dyskretnej elegancji nadają mu chromowane klamki drzwi oraz chromowane obramowania wlotów powietrza i przełączników.
Wyposażenie opcjonalne obejmuje m.in. dwuczęściowe, panoramiczne okno dachowe z elektrycznie sterowaną blendą słoneczną, elektrycznie ustawiane, podgrzewane i wentylowane fotele przednie, elektrycznie podgrzewane siedzenia drugiego rzędu, przyciemniane szyby z filtrem UV oraz nawiewy klimatyzacji dla trzeciego rzędu siedzeń.
Produkowana w Korei nowa Kia Sorento napędzana będzie gamą silników benzynowych i wysokoprężnych o mocy od 150 do 197 KM. Wyposażona jest w manualną lub automatyczną przekładnię sześciostopniową oraz w zależności od wersji modelowej − napęd 2WD (tylko na koła przednie) lub 4WD (na cztery koła), identycznie jak jej poprzednik. Napęd 2WD skutkuje obniżeniem masy pojazdu o ok. 60 kg, a więc niższym zużyciem paliwa.