Mercedes-Benz dostarcza samochody dla papieży już od ponad 80 lat. Tym razem Watykan otrzyma specjalną Klasę M. Prace nad nowym papamobile rozpoczęły się około 9 miesięcy temu.
Pierwszym papa mobile był Nürburg 460 Pullman Saloon z 1930 roku, zbudowany dla Piusa XI. W latach 60. Jan XXIII odebrał 300d Landaulet z automatyczną skrzynią biegów. Paweł VI jako pierwszy skorzystał z modelu 600 Pullman Landualet, zastąpionego później przez 300 SEL.
Przywódca Kościoła katolickiego korzysta z papamobile Mercedes-Benz podczas licznych wystąpień publicznych – zarówno w Watykanie, jak i za granicą. Konstrukcja samochodu pozwala mu pozostawać w kontakcie z publicznością bez potrzeby rezygnacji z najwyższego poziomu bezpieczeństwa i komfortu.
Papamobile – wyposażony w najnowsze osiągnięcia technologiczne, zastosowane w obecnej generacji Klasy M – otrzymał specjalnie zaprojektowane wnętrze. Znacznie poszerzona w porównaniu do poprzednika kopuła oferuje teraz więcej przestrzeni i łatwiejszy dostęp. Większe panele szklane oraz podświetlana podsufitka zapewniają z kolei lepsze warunki obserwacyjne. Tron – centralny element kabiny – zdobi haftowany herb Ojca Świętego.
Tradycyjnie, nadwozie zmodyfikowanej Klasy M pokrywa lakier w kolorze diamentowej bieli. W celu ułatwienia transportu drogą lotniczą jej karoseria została względem poprzednika obniżona o kilka zentymetrów. Jednocześnie zwiększono wysokość wnętrza.
Po zakończeniu swojej misji papamobile można oglądać jako elementy kolekcji prezentowanej w Watykanie oraz w Muzeum Mercedes-Benz w Stuttgarcie.
Źródło: Materiały prasowe