Nowy Mercedes-Benz Klasy S ma być jednym z najbardziej luksusowych samochodów osobowych na świecie, a także ma wyznaczać nowe standardy pod względem osiągów i wydajności.
Nowa Klasa S to pierwszy na świecie samochód, którego karoserię i wnętrze pozbawiono tradycyjnych żarówek. Drogę, samochód, wnętrze i bagażnik oświetla blisko 500 diod LED. Dodatkowo, widoczność poprawiają rozbudowane systemy Adaptive Highbeam Assist Plus oraz Night View Assist Plus. Dzięki nowe kamerze stereo oraz czujnikom radarowym Klasa S ma 360-stopniowe pole widzenia i jeszcze lepiej wykrywa potencjalne zagrożenia na drodze.
Centrum informacyjne nowej Klasy S stanowią dwa kolorowe wyświetlacze TFT w formacie 8:3 o przekątnej 12,3 cali. Ekran umieszczony po lewej stronie pełni funkcje realizowane wcześniej przez panel wskaźników, a ten po prawej pozwala sterować funkcjami multimediów i komfortu.
Lista nowych instrumentów obsługi obejmuje dotykową klawiaturę telefoniczną i rozbudowaną funkcję ulubionych kontaktów z 12 pozycjami w pamięci. Główną rolę pełni tu obrotowy kontroler wraz z klawiszami szybkiego dostępu do najważniejszych funkcji na konsoli środkowej oraz paskiem narzędzi dla systemów wspomagających.
To oczywiście tylko niektóre z nowości zainstalowanych na pokładzie nowego Mercedesa. Pełna lista innowacji obejmuje kilkadziesiąt pozycji.
W pierwszym roku produkcji Klasa S będzie oferowana w dwóch wersjach hybrydowych, z jednym silnikiem benzynowym oraz z jednym turbodieslem do wyboru: S 400 HYBRID, S 300 BlueTEC HYBRID, S 500 oraz S 350 BlueTEC. Wszystkie odmiany zapewniają najlepszą w klasie wydajność przy zużyciu paliwa nawet o 20 proc. niższym od poprzedników i spełniają normę emisji spalin Euro VI. Dodatkowo, modele S 400 HYBRID oraz S 350 BlueTEC są zgodne z klasą wydajności A, a S 300 BlueTEC HYBRID – z jeszcze bardziej rygorystyczną klasą A+.
Projektanci nowej Klasy S położyli też duży nacisk na rozwój wersji z długim rozstawem osi. W Europie i Ameryce Północnej właściciele modelu prowadzą swój samochód samodzielnie, w Azji najczęściej jeżdżą z szoferem. Właśnie dlatego inżynierowie zastosowali nowe elementy zwiększające komfort i bezpieczeństwo na tylnej kanapie.
Ceny nowej Klasy S w Niemczech zaczynają się od 79 789 euro za model S 350 BlueTEC z krótkim rozstawem osi.
Źródło: Daimler, mototarget.pl