Nowy Ford Fiesta jest jeszcze szybszy

Ruszyła produkcji nowego Forda Fiesta ST. Najszybsza w historii seryjna odmiana modelu Fiesta rozpędza się do 100 km/h w niecałe 7 sekund.

Ford FiestaW Kolonii ruszyła produkcja nowego Forda Fiesta ST, który jako pierwszy w historii modelu przekroczył granicę poniżej 7 sekund do setki. Nowy Ford Fiesta ST, który powstał w zespole Ford Team RS, europejskim oddziale pionu globalnych pojazdów wyczynowych Forda, napędzany będzie w Europie benzynowym silnikiem 1.6 EcoBoost. Pojazd osiąga 100 km/h w czasie 6,9 sekundy, a jednostka napędowa generuje 182 KM mocy oraz 240 Nm momentu obrotowego. Spalanie wynosi jedynie 5,9 l/100km, poziom emisji 138 gram CO2 na kilometr, a prędkość maksymalna 220 km/h.

W nowym Fordzie Fiesta ST dokonano modyfikacji globalnej konstrukcji podwozia z segmentu B. Pojazd otrzymał nowy układ kierowniczy, zawieszenie, zmieniono część podzespołów układu hamulcowego oraz ustawienia i konfigurację. Nowy model prowadzi się jeszcze pewniej i bardziej przewidywalnie za sprawą zmodyfikowanej wersji układu TVC poprawiającego stabilność na zakrętach oraz pracującego w trzech trybach układu elektronicznej kontroli stabilności (ESC).
Ford Fiesta bok

– Nowy Ford Fiesta ST to niezwykle nowoczesny samochód sportowy, stworzony w oparciu o ponad 30 lat doświadczeń związanych z szybkimi odmianami tego modelu oraz globalnym procesem rozwoju – wyjaśnia Juergen Gagstatter, naczelny inżynier działu modeli sportowych, Ford of Europe. – Ten samochód to ogromny krok naprzód, zarówno pod względem dumnego dziedzictwa wynikającego z połączenia mocnego silnika z dynamicznym podwoziem, jak i w zakresie ograniczenia zużycia paliwa i poziomu emisji.

Nowy, mocny Ford Fiesta ST podąża śladem takich ikon modelu jak wersje XR2, XR2i, RS1800, RS Turbo oraz pierwsza generacja ST. Pojazd wyposażono w turbodoładowaną, benzynową jednostkę napędową EcoBoost z niezależnym układem zmiennych faz rozrządu Ti-VCT, która gwarantuje znakomite osiągi i prędkość maksymalną wyższą niż w Fordzie Focus ST170 (2002).

Nowy model w Europie odznaczał się będzie trapezoidalnym grillem ze wzorem plastra miodu oraz masywnym tylnym dyfuzorem. Stylistykę wnętrza oparto na wyrazistych kontrastach, a elementem wyróżniającym się będą tam fotele Recaro, po raz pierwszy dostępne w standardzie. Samochód wyposażono również w system inteligentnego kluczyka MyKey, czyli technologię oferowaną wyłącznie przez koncern Ford, która umożliwia kontrolę nad młodymi kierowcami i poprawę ich bezpieczeństwa za kierownicą. Ponadto na pokładzie nowego modelu znajdzie się również aktywowany głosem samochodowy system komunikacji SYNC z funkcją Emergency Assistance, która w razie wypadku automatycznie łączy podróżnych z operatorami lokalnych służb ratunkowych.

Źródło: Ford Polska Sp. z o.o.

kokpit Ford Fiesta

wnętrze Ford Fiesta

fotele Ford Fiesta