Do rodziny modeli Insignia dołączy wkrótce Opel Insignia Country Tourer, który zadebiutuje podczas wrześniowych targów samochodowych we Frankfurcie.
Samochód cechuje się m.in. przednimi i tylnymi nakładkami ochronnymi podwozia, które połączono z wyróżniającą się przednią i boczną listwą progową, a dopełnieniem tej stylistyki jest podwójna rura wydechowa.
Zastosowany tu układ napędowy 4×4 został wyposażony w sprzęgło Haldex oraz elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Takie rozwiązania dostosowują pojazd do bieżących warunków drogowych, zapewniając płynny rozkład momentu obrotowego (od 0 do 100%) między przednią i tylną osią, a także między tylnymi kołami.
Oprócz napędu na wszystkie koła, o komforcie jazdy modelem Country Tourer, szczególnie na nieubitych drogach, decydują także większe opony i prześwit zwiększony o 20 mm w stosunku do modelu standardowego.
W ofercie silników prym wiedzie benzynowa jednostka SIDI (Spark Ignition Direct Injection – zapłon iskrowy z wtryskiem bezpośrednim) z turbodoładowaniem o pojemności 2 l, mocy 250 KM i momencie obrotowym o wartości 400 Nm.
Wysokoprężny diesel BiTurbo CDTI o mocy 195 KM i pojemności 2 l także dostarcza 400 Nm momentu obrotowego. Ofertę zamyka silnik CDTI o mocy 163 KM i pojemności 2 l, który oferuje moment obrotowy na poziomie 350 Nm. Dzięki funkcji overboost można zwiększyć dawkę momentu obrotowego do 380 Nm.
Zarówno silnik 2.0 SIDI Turbo, jak i 2.0 CDTI mogą być wyposażone w sześciobiegową manualną lub automatyczną skrzynię biegów, a silnik 2.0 BiTurbo CDTI jest dostępny tylko w wersji ze skrzynią automatyczną.
Źródło: Opel, informacja Mototarget.pl