Nowy CC z bliska

0

O nowym Passacie CC pisałyśmy już jakiś czas temu, dziś mamy na jego temat więcej informacji.

p5

Premiera pierwszej generacji Passata CC wywołała spore zamieszanie w światku motoryzacyjnym. Było to pierwsze czterodrzwiowe coupe w klasie średniej. Jak się okazało, takie samochody dość szybko zyskały zainteresowanie, a do dziś na limuzynę o sylwetce sportowego samochodu na całym świecie zdecydowało się prawie 270.000 osób. To kierowcy, którzy lubią urodę coupé, lecz cenią sobie także cztery lub pięć miejsc siedzących, a także czworo drzwi.

Bogate wyposażenie

Najnowsze CC oferować będzie bardzo bogate wyposażenie seryjne, m.in. nowe reflektory biksenonowe z funkcją statycznego doświetlania zakrętów i nowe diodowe światła tylne. Seryjna będzie także funkcja rozpoznawania zmęczenia kierowcy, listwy na progach ze stali nierdzewnej i zagłówki z regulacją odległości od głowy.

Lista wyposażenia będzie zresztą o niebo dłuższa i obejmować będzie m.in. Side Assist Plus z Lane Assist (ostrzega przed pojazdami znajdującymi się w martwym polu widzenia i pozwala uniknąć wypadku ingerując w układ kierowniczy), Dynamic Light Assist (automatyczna regulacja świateł drogowych) oraz współpracujący z kamerą system rozpoznający znaki drogowe, a także klimatyzowany fotel z funkcją masażu.

Odzyskaj energię

Wszystkie jednostki nowego CC wyposażone będą w funkcję rekuperacji (odzysk energii hamowania), a silniki wysokoprężne dodatkowo w seryjny w system Start-Stop. Silniki TDI rozwijają moc 140 KM i 170 KM. Moc silników benzynowych waha się od 160 do 300 KM.

Już niedługo, bo z początkiem lutego rusza sprzedaż modelu CC w Niemczech i Luksemburgu. Następnie model ten będzie pojawiać się sukcesywnie w całej Europie, Ameryce, Rosji, Chinach (lokalna wersja od 2013 roku) i na innych, ważnych dla tej klasy samochodów rynkach.

p2

p3

p4