Na tegorocznym Salonie w Genewie zaprezentowano nową Lancię Ypsilon. Mierzący 3,84 metra włoski maluch po raz pierwszy dostępny jest także w wersji 5-drzwiowej.
To już czwarta generacja Ypsilona – o jego sukcesie niech świadczy liczba półtora miliona pojazdów na drodze. Oryginalne, typowo Włoskie, a więc odrobinę kontrowersyjne nadwozie, kryje pod sobą technologie znane z większych modeli Lanci i Fiata, które obniżają zużycie paliwa i emisję spalin, jak TwinAir, MultiJet II i Start&Stop, a także elementy podnoszące komfort podróżowania, m.in. system infotainment „Blue&Me-TomTom LIVE”, system „Smart Fuel”, asystent parkowania, reflektory Bi-ksenonowe, czy tylne lampy w technologii LED.
Trendy rynkowe w segmencie B nakazały wstawić do Ypsilona także tylną parę drzwi, choć pięciodrzwiowa Lancia Ypsilon wygląda jak pojazd 3-drzwiowy. Przy długości, szerokości i wysokości 384 x 167 x 152 cm, a także rozstawie osi 239 cm, Ypsilon pomieści nawet pięć osób.
Jak na malucha aspirującego do klasy premium przystało, Ypsilon oferuje szeroki wachlarz indywidualizacji pojazdu: trzy wersje wyposażenia (Silver, Gold i Platinum), 16 kolorów nadwozia (w tym 4 kombinacji dwutonowych), sześć odmian wystroju wnętrza, trzy wzory obręczy z lekkiego stopu oraz trzy silniki z seryjnym systemem Start&Stop.
W gamie jednostek napędowych znalazły się dwa silniki benzynowe – 69-konny 1.2 Fire EVO II i 85-konny 0.9 TwinAir (także w parze z półautomatyczną przekładnią DFN) oraz 95-konny turbodiesel 1.3 MultiJet II. Już wkrótce dostępny będzie także silnik Fire 1.2 EVO II Bi-fuel (z instalacją LPG).
Na wyposażeniu standardowym każdej Lancii Ypsilon znajdzie się system stabilizacji toru jazdy ESP wraz z kontrolą trakcji ASR i wspomaganiem ruszania pod górę Hill Holder, system przeciwblokowania kół ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania EBD, 4 lub 6 poduszek powietrznych oraz zaczepy mocowania fotelików dziecięcych ISOFIX.