Zepsute auto na środku drogi, w środku lasu, bez zasięgu sieci komórkowej, podczas podróży wakacyjnej to koszmar jak ze snu. Która z Was ma największe szanse na unikniecie takich ‘niespodzianek’? Jakie modele aut najmniej się psują? Przed Wami raport ADAC, TUV I DERKA.
Niemiecka technologia
We wszystkich rankingach najlepiej wypadły auta niemieckie. Zebrały wyróżnienia zarówno od największego automobilklubu w Europie- ADAC, niemieckiego stowarzyszenia nadzoru technicznego – TUV oraz stowarzyszenia rzeczoznawców DERKA. Po piętach, (choć bardziej odpowiednie – po kołach:)) depczą im auta produkcji japońskiej.
Podstawę do sporządzenia raportu stanowiło 500 tysięcy zgłoszeń kierowców, których samochody uległy awarii. Ich auta przeważnie były w wieku 1-6 lat a liczba ich rejestracji przekroczyła 10 000 sztuk rocznie.
W sumie, w ub. r. interweniowano ponad 4,25 mln razy. Ten rekord, w ocenie ADAC jest skutkiem upalnego lata I mroźnej zimy. Wśród najczęściej naprawianych części znalazły się: elektryka (53,7%), sterowanie silnika (23,4%) oraz sam silnik (9%). W kategorii producentów zwyciężyło BMW.
Raport awaryjności 2010:
Klasa mini
(łącznie sklasyfikowano 13 modeli w tej klasie)
1. Toyota Aygo
2. Fiat 500
3. Peugeot 107
Auta małe
(łącznie sklasyfikowano 23 modele w tej klasie)
1. BMW MINI
2. Peugeot 207
3. Mitsubishi Colt
Klasa średnia-niższa
(łącznie sklasyfikowano 29 modeli w tej klasie)
1. BMW Serii 1
2. Audi A3
3. Peugeot 308
Klasa średnia
(łącznie sklasyfikowano 22 modele w tej klasie)
1. BMW X3
2. Mercedes-Benz Klasy C
3. BMW Serii 3
Klasa wyższa
(łącznie sklasyfikowano 8 modeli w tej klasie)
1. Audi A5
2. BMW Serii 5
3. Audi A6