Do sprzedaży w Polsce już niebawem trafi 10 sztuk specjalnego modelu Megane R.S. powstałego w celu uczczenia współpracy Renault z Red Bull Racing, która zaowocowała niejednym tytułem Mistrza Świata.
Sprzedaż nowej, limitowanej serii Megane R.S. Red Bull Racing RB7 wystartuje już niedługo. Auto dostępne będzie w 24 krajach. W Polsce model ten kosztuje 109.950 zł.
Limitowana edycja charakteryzuje się jeszcze bardziej sportowym wyglądem niż 'zwykły’ R.S.. Posiada m.in oklejenie dachu z motywem szachownicy, zawieszenie Cup z samoblokującym mechanizmem różnicowym, zaciski hamulcowe Brembo w kolorze czerwnym i system R.S. Monitor. Ten ostatni nawiązuje do pokładowych systemów telemetrycznych, umożliwiających najbardziej zaawansowam kierowcom dobór odpowiednich nastawów dla systemów wspomagania prowadzenia oraz otrzymywanie informacji na wyświetlaczu wbudowanym w deskę rozdzielczą (automatyczny pomiar przyspieszeń od 0 do 100 km/godz., ustawianie parametrów pracy pedału przyspieszenia itp.).
Metalizowany Czarny Etoilé, standardowy kolor nadwozia, został podkreślony akcentami w odcieniu Żółty Sirius na przedniej listwie aerodynamicznej, obudowach lusterek bocznych i tylnym dyfuzorze. Oklejenie dachu z motywem szachownicy oraz umieszczone na bokach oficjalne logo zespołu Red Bull Racing F1 definitywnie kwalifikują Mégane R.S. do świata sportów samochodowych i Formuły 1.
Sportowy i unikalny charakter uzupełniają fotele sportowe bądź fotele kubełkowe Recaro (w zależności od kraju dostępne w opcji bądź w wyposażeniu standardowym) oraz specjalna gałka dźwigni zmiany biegów i tabliczka z numerem seryjnym egzemplarza.
W trybie „Normal” silnik osiąga moc 250 KM. Właczone są systemy system wspomagania nagłego hamowania, ESC oraz Stop&Start. Prawdziwie sportowe doznania czekają jednak po włączeniu trybu „Sport”. Dezaktywujemy w ten sposób system Stop&Start i wspomaganie nagłego hamowania. Moment obrotowy wzrasta do 360 Nm, silnik zyskuje dodatkowe 15 KM, ESC przełącza się na tryb sportowy. Konfiguracja ta pozwala w pełni wykorzystać potencjał silnika i zawieszenia.