Jeszcze przed oficjalną premierą auta, Audi ujawnia reflektory nowego R8 – pierwsze z wielu zaawansowanych rozwiązań technicznych, które zastosowano tym super sportowym samochodzie. Audi R8 wyposażono w reflektory diodowe, które można opcjonalnie uzupełnić o moduł laserowych świateł drogowych.
Cechą charakterystyczną tego typu świateł jest to, że są one zbudowane z wysokiej mocy diod laserowych generujących dużą ilość energii świetlnej z bardzo małego komponentu. W zestawieniu ze światłami diodowymi LED, laserowe mają dwukrotnie większy zasięg.
Każdy reflektor zawiera moduł laserowy, w którego skład wchodzą cztery wysokiej mocy diody laserowe. Cztery intensywnie niebieskie promienie światła laserowego generowane przez diody, kumulowane są w module w jedną wiązkę. Na koniec, fosforowy konwerter przemienia światło niebieskie w światło białe. Znakiem rozpoznawczym reflektorów laserowych jest niebieska sygnatura świetlna. W wyposażeniu standardowym, nowe Audi R8 ma reflektory diodowe LED. Wszystkie funkcje związane z oświetleniem drogi obsługiwane są w tym przypadku przez 37 diod świetlnych przypadających na jeden reflektor.
Laserowy moduł świateł drogowych zadebiutował latem 2014 w Audi R8 LMX, limitowanej edycji poprzedniej serii R8. Wcześniej jednak użyto go w wyścigowym Audi R18 e-tron quattro, podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans. Laserowe światła drogowe to najnowsze z całej serii oświetleniowych innowacji rozwiązanie, wprowadzone teraz do seryjnej produkcji. Technika oświetlenia diodowego zadebiutowała w Audi w roku 2004. Były to diodowe światła do jazdy w dzień, zamontowane w Audi A8 L W12.
Źródło: Audi