„Ta marka do tego stopnia wrosła w świadomość ludzi, że na każdy samochód terenowy zwykło się mówić Jeep” – tym zdaniem polska redakcja zaczyna test zwycięskiego Jeepa Renegade w najnowszym wydaniu miesięcznika „Top Gear”. To właśnie w marcowym numerze magazynu została opublikowana lista „Samochodów Roku Top Gear”, na której znalazł się najmłodszy SUV z Grupy Fiat Chrysler Automobiles. Dziennikarze polskiej edycji miesięcznika uznali Jeepa Renegade za „Najlepsze Auto na Polskie Drogi”.
Zwycięski Jeep Renegade, który zadebiutował w polskich salonach marki jesienią ubiegłego roku, to pierwszy samochód Fiat Chrysler Automobiles powstały we współpracy włosko-amerykańskiej, produkowany we Włoszech i sprzedawany w przeszło 100 krajach na całym świecie, w tym również w Stanach Zjednoczonych. Nowy Jeep wzbogaca ofertę legendarnej marki, wyznaczając jednocześnie jej pionierskie wejście do segmentu małych pojazdów sportowo-użytkowych (SUV) o niskim spalaniu i dobrym prowadzeniu przy zachowaniu charakterystycznych dla marki możliwości terenowych. Renegade w niezwykły sposób łączy konstrukcję, funkcjonalność i doświadczenia terenowe właściwe amerykańskiej marce, która od 74 lat jest synonimem wolności i jazdy 4×4, ze stylem i dynamicznymi osiągami, które charakteryzują włoskie samochody na całym świecie.
Polscy Klienci mogą wybierać spośród czterech wersji wyposażenia Renegade’a odpowiadających ich indywidualnym potrzebom. Gamę modelową otwiera bogata wersja Sport, po niej występuje jeszcze bardziej komfortowa i funkcjonalna Longitude, aż do topowej pod względem technologicznym, indywidualizacji i listy wyposażenia wersji Limited.
Do zdecydowanych amatorów jazdy terenowej adresowana jest wersja Renegade Trailhawk o wiodącej w segmencie sprawności off-roadowej klasy 4×4 Trail Rated oraz wzbogaconym wyposażeniu seryjnym. W jego skład wchodzi m.in. napęd 4×4 Jeep Active Drive Low, system kontroli trakcji Jeep Selec-Terrain z trybem pracy Rock, zawieszenie podwyższone o 20 mm do 220 mm, zestaw płyt osłonowych podwozia oraz przednich i tylnych zaczepów holowniczych. Jazdę w warunkach terenowych ułatwiają korzystne kąty charakterystyczne Renegade: najazdu 30,50, rampowy 25,70 i zejścia 34,30.
Bezpieczeństwo podróżujących Renegade zostało potwierdzone prestiżowymi pięcioma gwiazdkami Euro NCAP.
Właściciele Renegade mają do wyboru cztery nowoczesne silniki benzynowe oraz pięć ekonomicznych, wysokoobrotowych, dostępnych w konfiguracji napędu zarówno 4×2, jak i 4×4. Ten ostatni tworzą dwa innowacyjne systemy: Jeep Active Drive lub Active Drive Low, z przełożeniem pełzania 20:1 gwarantujące przenoszenie odpowiedniej mocy na nawierzchniach o niskiej przyczepności, w warunkach agresywnego startu i przyspieszania, czy też podczas dynamicznej jazdy szosowej. Oba systemy uzupełnia kontrola trakcji Selec-Traction o czterech trybach pracy Auto, Snow, Sand i Mud (Auto, Śnieg, Piach i Błoto; piąty tryb Rock dostępny jest w wersji modelowej Trailhawk) zapewniających optymalną charakterystykę trakcyjną na każdym podłożu. Dodatkowo, topowe jednostki napędowe współpracują z pierwszą w tym segmencie automatyczną przekładnią dziewięciostopniową ze sterowaniem elektronicznym. W połączeniu z 2-litrowym turbodieslem MultiJet II albo 1,4-litrowym silnikiem benzynowym MultiAir2 Turbo, skrzynia ta prezentuje swe niezaprzeczalne zalety, zapewniając m.in. doskonałe przyspieszenia, płynność pracy podczas jazdy z prędkościami na autostradzie oraz obniżenie zużycie paliwa.
Źródło: FCA