Kontrowersyjny spot Fiata

Fiat 500 nie zrobił do tej pory oszałamiającej kariery za oceanem. Być może kontrowersyjny spot reklamowy to ostatnia deska ratunku.

spot fiata3

Fiat wprowadził ‘pięćsetkę’ do sprzedaży w Stanach Zjednoczonych na początku tego roku. Dziś twierdzi, że powrót modelu 500 na rynek amerykański po latach nieobecności okazał się wielkim sukcesem. Gdy jednak spojrzeć na wyniki sprzedaży, jest dokładnie odwrotnie. Czy ‘gorący’ spot reklamowy pomoże odzyskać zainteresowanie klientów?

Sprzedaż Fiata 500 na ryku amerykańskim od początku roku do końca października wyniosła niewiele ponad 15 tysięcy sztuk, podczas gdy w tym samym czasie MINI zdołało sprzedaż prawie dwa razy więcej swoich modeli! Trzeba jednak wziąć pod uwagę fakt, że MINI oferuje w Ameryce prawie wszystkie dostępne w Polsce odmiany ‘miniaka’, zaś Fiat – tylko dwie. Szefowie włoskiego koncernu mogą być zatem częściowo zadowoleni z osiągniętej sprzedaży. Czy najmocniejsza, 160-konna odmiana ‘pięćsetki’ sygnowana logiem Abarth pomoże dogonić najgroźniejszego konkurenta?

Nie tylko dla pań?

Być może lekiem na całe zło okaże się najnowsza reklamówka tego właśnie modelu. Do tej pory Fiat 500 był kreowany głównie jako samochód dla pań, o czym może świadczyć zatrudnienie Jennifer Lopez do kampanii marketingowej. Nadszedł jednak czas, by zainteresować w końcu i panów. W spocie pokazanym po raz pierwszy podczas targów samochodowych w Los Angeles Fiat 500 Abarth występuje w roli urodziwej i pięknej kobiety, która uwodzi uważnie przyglądającego się jej mężczyznę. Jednominutowy spot kończy damski głos mówiący: „You will never forget the first time you see one”. Chcecie wiedzieć co z tego wyszło i jak potoczyła się cała historia? Zobaczcie same!

http://www.youtube.com/watch?v=cpi2IAec9Ho

spot fiata1

spot fiata2