Małe samochody bardzo dobrze sprawdzają się w mieście. Są zwrotne i ekonomiczne. Na polskim rynku jest wiele takich aut, ale które jest najlepsze?
Jaki powinien być mały samochód? Przede wszystkim powinien się dobrze spisywać w mieście. Powinien być niezawodny, zwrotny i niewiele palić. Musi mieć spory bagażnik, co najmniej na całotygodniowe zakupy. Do tego powinien być stylowy i elegancki.
Już w małych samochodach montowane są dziś najnowsze technologie, o których jeszcze kilka lat temu właściciele takich samochodów mogli tylko poważyć. Mały samochód ma ponadto dbać o naszą kieszeń, tzn. wydatki eksploatacyjne muszą być nieduże (naprawy, okresowe przeglądy). Do tego dochodzi jeszcze ubezpieczenie, które również powinno być w rozsądnej cenie.
Samochód kupujemy wg naszych osobistych potrzeb. Wybór małego samochodu nie należy jednak do najprostszych. Wybrałyśmy dla Was naszym zdaniem najciekawsze i prezentujemy je w poniższym zestawieniu.
5. Citroen DS3
To jeden z najnowszych samochodów na naszej liście, może się więc zdarzyć, że jeszcze nie widziałyście tego modelu na ulicach. To w miarę nowa propozycja Citroena, a ze względu na oryginalny design, dla bardzo konkretnego odbiorcy. Bez wątpienia DS3 ze swoim nowoczesnym i ekstrawaganckim nadwoziem wygląda olśniewająco, jeżeli zatem lubisz zwracać na siebie uwagę – to samochód dla Ciebie. Poza tym DS3 oferuje całe spektrum możliwości personalizacji swojego DS3. Citroen znany jest także z solidnych silników. Ze względu jednak na wysoką cenę, w naszym rankingu dopiero DS3 zajmuje dopiero piąte miejsce.
Ceny – od 59.950 zł
Moc silnika – od 70 do 150 KM
Ilość drzwi – 3
Ilość miejsc – 5
Testy zderzeniowe NCAP – 5/5
4. Ford Fiesta
Fiesta to bardzo stylowy mały samochodzik. Jeśli chodzi o poruszanie się po mieście, to jeden z najlepszych wyborów. Fiesta nawiązuje wyglądem do większego modelu Forda – Focusa i od niego czerpie także wiele technologii. To siódma generacji Fiesty i trzeba przyznać – jeszcze nigdy nie była tak pociągająca! Zawsze była solidnym, niezawodnym samochodem, ale jeszcze nigdy jej wygląd nie rzucał na kolana!
Ceny – od 41.550 zł
Moc silnika – od 60 do 120 KM
Ilość drzwi – 3 lub 5
Ilość miejsc – 5
Testy zderzeniowe NCAP – 5/5
3. Fiat 500
Kultowego Fiata 500 nie mogło zabraknąć w naszym zestawieniu. To zdecydowanie samochód dla kobiety, która przemieszczając się dostojnie po mieście lubi przyciągać wzrok przechodniów. Nadwozie ‘pięćsetki’ to idealne połączenie retro i nowoczesności. Stylowe elementy znajdziemy także we wnętrzu, m.in. ciekawe wskaźniki oraz szeroki panel lakierowany pod kolor nadwozia. Co nie zachwyca? Zdecydowanie mała ilość miejsca, zarówno we wnętrzu, jak i w bagażniku, który wystarczy jedynie na niewielkie zakupy, a ich załadunek dodatkowo utrudnia mały otwór załadunkowy.
Cena – od 39.000 zł
Moc silnika – od 69 do 100 KM
Ilość drzwi – 3
Ilość miejsc – 4
Testy zderzeniowe NCAP – 5/5
2. Volkswagen Polo
Polo od lat jest najpopularniejszym modelem w segmencie B. To także jeden z najlepiej sprzedających się modeli w historii VW. W czym tkwi jego sekret? W jego przewidywalności. Polo nie zachwyca ani stylistyką, ani wyglądem wnętrza. To jednak bardzo dobrze wykończony samochód, który staje się przyjacielem kierowcy. Dodatkowo zdecydowanie nie ma sobie równych w kategorii ‘komfort i prowadzenie’. Od lat chwalone jest za nienaganne zawieszenie, bardzo dobry układ kierowniczy i skuteczne hamulce.
Ceny – od 45.090 zł
Moc silnika – od 60 do 105 KM
Ilość drzwi – 3 lub 5
Ilość miejsc – 5
Testy zderzeniowe NCAP – 5/5
1. Kia Picanto
Nowa Kia Picanto to nasz faworyt w kategorii małych samochodów! Od chwili premiery zbiera bardzo dobre recenzje i od nas także otrzymuje ‘piątkę’. To jeden z najtańszych samochodów w klasie. Swoją popularność Picanto zawdzięcza zapewne także siedmioletniej gwarancji, która podpowiada, że samochód będzie nam służył długo i szczęśliwie. W porównaniu do pierwszej generacji Picanto, nowy model prezentuje się wręcz zjawiskowo. Mimo drobnej sylwetki, najmniejsza Kia przyciąga wzrok!
Ceny – od 29.990 zł
Ilość drzwi – 3 lub 5
Ilość miejsc – 5
Test zderzeniowe NCAP – 4/5