Lubiana przez Polki Panda nie będzie dłużej produkowana w tyskiej fabryce Fiata.
Polskie zakłady opuściło jak dotąd ponad 2 miliony 154 tysiące egzemplarzy tego modelu. To drugie pod względem liczby egzemplarzy auto produkowane w Polsce – pierwsze miejsce zajmuje legendarny już „Maluch” czyli Fiat 126p. W polskich zakładach włoskiego koncernu produkowana jest starsza, ale za to tańsza wersja Pandy. We włoskiej fabryce ma być kontynuowana produkcja nowszej wersji.
„Produkcję Pandy w Tychach Fiat rozpoczął w maju 2003 roku. Produkowany w niej Fiat Panda zdobył tytuł European Car of The Year rok później, w roku 2004. W 2007 roku tyską fabrykę opuścił milionowy egzemplarz tego auta. Produkcja następnej generacji Fiata Pandy ma być przeniesiona z Tych do fabryki w Pomigliano d’Arco koło Neapolu, w budowę której włoski koncern zainwestował ponad 800 milionów euro.”
Tyska fabryka Fiata jest jedną z najnowocześniejszych w światowym przemyśle motoryzacyjnym. Dotychczas wyprodukowano w nim 6,5 mln samochodów, z czego 5 mln na eksport. W ciągu ostatnich kilku lat uruchomiono tam produkcję kilku nowych modeli, takich jak Fiat 500, Forda Ka, Abarth 500 czy Lancia Ypsilon.
Czy żałujemy? Na pewno tak. Rodzima produkcja miała wielu klientów.
Po przenosinach do Italii cena Pandy na pewno wzrośnie.