Niezależne badania kosztów eksploatacji samochodów, przeprowadzone przez redakcję najstarszego polskiego tygodnika motoryzacyjnego „Motor” dowiodły, że samochody Grupy FIAT-CHRYSLER charakteryzują się najniższymi kosztami przejechania 100 km w aż trzech z dziesięciu prezentowanych klas pojazdów.
Ranking kosztów paliwa na dystansie 100 km magazynu „Motor” został przeprowadzony na podstawie wyników rzeczywistego średniego spalania (50% miasto, 50% trasa), jakie redakcja uzyskała podczas swoich testów. Jak podkreślają autorzy rankingu, są to wartości, uzyskane w warunkach jazdy w ruchu ulicznym. Koszty pokonania dystansu 100 km redakcja obliczyła, bazując na cenie paliwa z 20 września tego roku.
W kategorii Auta Klasy Mini najniższy koszt przejazdu na badanym dystansie uzyskał Fiat Panda napędzany silnikiem wysokoprężnym 1.3 Multijet 16v 75 KM z systemem Start&Stop. Panda nowej generacji zużyła średnio 5,1 litra oleju napędowego na 100 km, generując koszt 28,92 zł. Tak niskie spalanie paliwa to kolejny argument tłumaczący niezwykły sukces handlowy modelu Panda. Z wynikiem przeszło 6 milionów sprzedanych egzemplarzy Panda uzyskała bowiem tytuł najlepiej sprzedającego się samochodu miejskiego na świecie. Klienci docenili jej funkcjonalność w codziennym zastosowaniu połączoną z wygodą zapewnioną przez przestronne wnętrze i wysokim poziomem bezpieczeństwa potwierdzonym w testach Euro NCAP.
Wśród najliczniej reprezentowanych aut kompaktowych (przebadano 93 modele samochodów) najtańszym samochodem w eksploatacji według redakcji „Motoru” została Alfa Romeo Giulietta wyposażona w silnik 1.4 TB 16v 120 KM z instalacją gazową LPG. Zwycięskie auto na dystansie 100 km zużyło 10,3 litra paliwa (benzyna + LPG), których łączny koszt wyniósł zaledwie 24,60 zł. Co istotne, doceniona jednostka napędowa została całkowicie przeprojektowana do współpracy z instalacją LPG, dzięki zastosowaniu specjalnych komponentów. Za jej zasilanie odpowiada wielopunktowy sekwencyjny wtrysk paliwa, umożliwiający natychmiastowe, wręcz niezauważalne przełączenie z benzyny na gaz płynny, bez zmiany takich parametrów, jak przyspieszenie czy reakcja silnika. Najniższe spalanie w klasie to dla kierowców kolejny argument za wyborem Alfy Romeo Giulietta, obok przyznanego trzy lata temu przez instytut Euro NCAP tytułu najbezpieczniejszego europejskiego samochodu kompaktowego i doskonałych właściwości jezdnych, zapewnionych przez takie systemy, jak zmienne tryby jazdy Alfa D.N.A, elektroniczny mechanizm różnicowy Alfa Q2 czy dynamiczne sterowanie pojazdem VDC.
W segmencie Duże SUVy ranking na najniższy koszt przejazdu wygrał Jeep Grand Cherokee z jednostką napędową Diesla V6 3.0 CRD 241 KM, który osiągnął średnie spalanie 8,8 litra oleju napędowego, wykazując koszt tylko 49,61 zł na przejechane 100 km. Jak wynika z badania „Motoru”, Grand Cherokee, który dostarcza swojemu kierowcy i pasażerom najwyższy poziom luksusu, bezpieczeństwa oraz przyjemność z jazdy w każdą pogodę i w każdym terenie, zapewnioną m.in. przez system zarządzania trakcją Jeep Selec-Terrain, niezależne przednie i tylne zawieszenie oraz elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego, jest także najoszczędniejszym dużym SUVem na rynku. Tak dobry wynik udało się uzyskać dzięki zastosowaniu w silniku 3.0 CRD technologii wysokociśnieniowej listwy paliwowej i wtryskiwaczy piezoelektrycznych oraz turbosprężarki z turbiną o zmiennej geometrii łopatek i filtra cząstek stałych.
Wysokie pozycje w rankingu tygodnika „Motor” zajęły także inne pojazdy z Grupy FIAT-CHRYSLER. Fiat 500 napędzany jednostką 0.9 TwinAir 85 KM z systemem Start&Stop z wynikiem 5,6 litra benzyny i 31,86 zł na 100 km zajął szóste miejsce wśród Aut Klasy Mini, a dwie pozycje za nim uplasował się Fiat Panda 4×4 z silnikiem 1.3 Multijet 16v 75 KM. Panda z napędem 4×4, uzyskując spalanie 5,9 litra oleju napędowego, czyli koszt 33,45 zł na dystansie 100 km, prześcignęła wiele aut z napędem tylko na jedną oś. Z kolei Fiat Bravo wyposażony w silnik 1.6 Multijet 16v 120 KM osiągnął siódme miejsce wśród aut kompaktowych, wykazując średnie spalanie 5,4 litra oleju napędowego, czyli koszt 30,62 zł na badanym odcinku 100 km.