Podczas XXI Grand Prix Fiat Auto Poland, miała miejsce polska premiera nowej, dopieszczonej wersji znanej wszystkim 500-tki. Pierwotnie kierowana miała być do kobiet zamożnych, teraz będą mogły pozwolic sobie na nią panie z mniej zasobnym portfelem.
Zmieniono nieco stylistykę, wprowadzono nowe kolory nadwozia: — zielony Lattementa, perłowy biały (tylko wersja cabrio) i włoski błękit, dodano kilka wzorów felg do wybru, a co najważniejsze w końcu na desce rozdzielczej znalazł się 7-calowy wyświetlacz TFT.
Poza tym, cztery wersje silnikowe: 0.9 TwinAir Turbo 105 KM, 1.3 MultiJet II 95 KM oraz 1.2 69 KM i 0.9 TwinAir Turbo 85 KM (obydwie dostępne ze zautomatyzowaną skrzynią biegów Dualogic, niestety nie wiemy jeszcze ile trzeba będzie dopłacić za automat i czy wogólne będzie on dostępny w Polsce)
W wersji rocznikowej 2014, Fiat postawił przede wszystkim na zmiany funkcjonalne, podniósł poziom wyposażenia wersji bazowej i dodał automatyczną klimatyzację w standardzie. Możemy wybierać z pośród wielu nowych kolorów tapicerek, dołożono trochę chromu, a przede wszystkim obniżono cenę.
Podobnie skonfiurowany Ford Ka to wydatek rzędu 29 900 zł, „pięćsetkę” możemy mieć już za 39 900 zł. Pamiętać należy jednak, że w tym akurat przypadku płacimy też za design i sam fakt, że posiadamy coś niepozbawionego historii. Poza obniżeniem ceny, możemy liczyć też na atrakcyjne warunki finansowania. Jak zapewniają organizatorzy spotkania w Kielcach, samochód będzie nasz już od 399 zł/ miesięcznie.
tekst: Kasia Kwiecinska
zdjęcia: fiatpress